Volvo V90 II 2.0 T6 16V DRIVE GPF 310KM B4204T29 to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie wersji tej generacji szwedzkiego kombi, stworzonej z myślą o kierowcach oczekujących połączenia luksusu, mocy oraz wysokiej efektywności kosztowej. Sercem modelu jest czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 310KM oraz imponującym momencie 400Nm dostępnym już przy niskich obrotach. Inżynierowie Volvo zdecydowali się na zastosowanie sportowego GPF–filtra cząstek stałych, dzięki czemu samochód spełnia rygorystyczne normy emisji spalin, ale przy intensywnej eksploatacji miejskiej należy liczyć się z ryzykiem jego zatykania i kosztami wymiany (1,500–3,000zł). Auto przyspiesza do 100km/h w ok. 5,8s, co jak na sporych rozmiarów kombi jest wynikiem bardzo dobrym, a układ napędowy w standardzie AWD zapewnia doskonałą trakcję, stabilność i bezpieczeństwo. Zużycie paliwa w trasie przy spokojnej jeździe zamyka się w okolicy 8l/100km, średnia z jazdy mieszanej to 9,5–10,5l/100km, a przy dynamicznej eksploatacji osiąga 13l/100km, co jest naturalną konsekwencją wysokiej mocy i zaawansowanego napędu. Wnętrze auta zachwyca przestronnością, bogactwem wyposażenia i wykończeniami, a wygodne, profilowane fotele, świetna izolacja akustyczna oraz liczne systemy wspomagania kierowcy sprawiają, że nawet dłuższa podróż jest przyjemnością. Do typowych usterek tej wersji należą możliwe awarie turbosprężarki, układu chłodzenia, a także wycieki płynów eksploatacyjnych i usterki elektroniki. Koszty napraw mechanicznych i serwisu mogą być wysokie — wymiana turbosprężarki to wydatek rzędu 4,000zł, kompleksowy przegląd układu napędowego wraz z naprawą przekładni do 6,000zł, a typowy roczny przegląd to minimum 1,200zł. Auto nie nadaje się do instalacji LPG ze względu na konstrukcję silnika, jego wysokie ciśnienia robocze i konieczność zachowania homologacji norm emisji. Tuning obejmuje najczęściej modernizację software ECU i układu dolotowego, co pozwala uzyskać nawet 340–350KM. Model doskonale sprawdza się jako luksusowy samochód rodzinny, auto flotowe segmentu premium lub pojazd służbowy dla zarządów i menedżerów. Delikatne materiały tapicerskie i nowoczesna elektronika wymagają ostrożności, jednak zaawansowane układy bezpieczeństwa, prestiżowy wygląd oraz ogromny bagażnik (560–1,526l) rekompensują te niuanse.