VOLVO XC90 II 2.0 D4 190KM D4 204T14 – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo XC90 II 2.0 D4 190KM D4 204T14 to propozycja dla osób poszukujących oszczędnego, a zarazem nowoczesnego i bezpiecznego SUV-a z segmentu premium. Silnik 2.0 D4 to czterocylindrowy diesel z turbo o mocy 190KM i momencie 400Nm, co zapewnia bardzo dobrą elastyczność już przy niskich obrotach, dynamiczne przyspieszenie do 100km/h w 9,6 sekundy oraz spokojną eksploatację zarówno w mieście, jak i na trasie. Spalanie realne zdecydowanie korzystniejsze niż w wersjach benzynowych – można osiągnąć 5,8-6,7l/100km w cyklu mieszanym i nawet 5,0l w trasie. Model wyposażono w nowoczesną automatyczną skrzynię biegów Geartronic, opcjonalny napęd AWD, rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa i infotainmentu. Wnętrze jest przestronne, wykonane z najlepszych materiałów, siedem miejsc, duży bagażnik, elektroniczna deska rozdzielcza i zaawansowane multimedia czynią z tego modelu uniwersalny samochód rodzinny i flotowy. Jednostka D4 jest stosunkowo trwała, a typowe usterki to sporadyczne awarie DPF przy eksploatacji krótkotrwałej w mieście, wycieki oleju przy uszczelkach pokrywy zaworowej i drobne niedomagania czujników ciśnienia doładowania. Naprawy i dostępność części utrzymują się na poziomie typowym dla klasy premium, a koszty są wyższe niż w klasie średniej, ale akceptowalne dla dobrze utrzymywanego auta. Model nie nadaje się do montażu LPG, tuning mechaniczny praktycznie niemożliwy, ale podniesienie mocy elektronicznie do 220KM jest wykonalne i bezpieczne przy pilnowaniu obsługi serwisowej. Polecany szczególnie wymagającym rodzinom, osobom o dużych przebiegach oraz flotom biznesowym za wysoką przewidywalność kosztów oraz ekonomię eksploatacji.