LEXUS NX II 450H D 4S PLUG IN HYBRID 309KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Lexus NX II 450h D 4S Plug In Hybrid 309KM to najbardziej zaawansowany napęd w gamie NX, łączący benzynowy silnik 2.5 litra z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 309KM i napędzie 4×4. System plug-in pozwala na przejechanie do 70km wyłącznie na napędzie elektrycznym, a średnie zużycie paliwa przy regularnym ładowaniu może wynosić nawet 1,5-2,5l/100km w cyklu miejskim. Auto przyspiesza do 100km/h w 6,2s i oferuje bardzo płynną oraz cichą jazdę w każdym trybie. Wnętrze wyróżnia się luksusem, wygodą, nowoczesnymi udogodnieniami i rozbudowanym systemem multimediów z dużym ekranem. Wszystkie miejsca są komfortowe zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów, a poziom bezpieczeństwa zapewniają zaawansowane systemy wspomagania oraz rozbudowany pakiet asystentów. Typową wadą jest wysoka cena zakupu oraz nieco ograniczony bagażnik względem wersji hybrydowej przez obecność baterii trakcyjnej. Użytkownicy raportują rzadkie problemy z elektroniką oraz ładowaniem (konieczność aktualizacji oprogramowania) oraz sporadyczne awarie samych baterii po znacznych przebiegach. Koszty eksploatacji przy regularnym ładowaniu są minimalne, a najdroższe naprawy dotyczą systemu ładowania oraz jednostki hybrydowej, co jest domeną wszystkich modeli plug-in. Lexus NX II 450h D 4S Plug In Hybrid nie jest dostosowany do instalacji LPG, natomiast możliwości tuningu obejmują zmiany w wyglądzie oraz felgach, nie zaleca się natomiast ingerencji w napęd. Idealny do jazdy miejskiej, rodzinnych wyjazdów oraz do pracy w flotach, a wyjątkowa możliwość jazdy w trybie bezemisyjnym daje przewagę nad konkurencją i przekłada się na wyższą wartość rezydualną oraz opinię bezproblemowego samochodu klasy premium.