Fiat 1.3 16V GSE 4xe Plug-In Hybrid 280KM T4 stanowi jedną z najmocniejszych odmian turbodoładowanego silnika 1.3 MultiAir z gamy GSE (Global Small Engine). To hybrydowy układ z silnikiem benzynowym 1.3l 16V 180KM, czterocylindrowy, turbo, z multipunktowym wtryskiem, połączony z silnikiem elektrycznym (około 100KM), łącznie zapewniający moc systemową 280KM. Bateria trakcyjna o pojemności użytkowej ok. 11,4kWh pozwala na przejechanie do 50km na prądzie przy sprzyjających warunkach. Silnik stosowany w modelach Jeep Compass 4xe, Renegade 4xe oraz Alfa Romeo Tonale (pod różnymi oznaczeniami). Zużycie paliwa wg WLTP wynosi 2.1–2.3l/100km, realnie od 4l/100km w cyklu miejskim, przez 6-8l/100km w trasie z rozładowaną baterią. Kultura pracy bardzo dobra – cisza na trybie elektrycznym, gładkie przejścia napędów, elastyczność i odpowiednia dynamika podczas jazdy rodzinnej. Trwałość wypada dobrze przy regularnych przeglądach i stosowaniu się do zaleceń producenta odnośnie wymiany płynów i aktualizacji oprogramowania, choć mogą pojawić się usterki elektroniki, głównie sterowników układu hybrydowego oraz zużycie podzespołów wspierających, np. pompy płynu chłodzącego dla baterii. Koszty napraw utrzymują się na poziomie średnim, części dostępne głównie w autoryzowanych serwisach. Podobnie jak inne hybrydy tego typu nie toleruje LPG, a tuning elektroniczny jest ograniczony przez złożoność oprogramowania. Model dobrze sprawdza się w roli samochodu rodzinnego lub flotowego, szczególnie dla osób ceniących połączenie umiarkowanego spalania, komfortu jazdy i możliwości jazdy bezemisyjnej w mieście. Na trasie hybryda pozwala na dobre przyspieszenia i niskie koszty paliwa w warunkach eksploatacji z doładowanymi akumulatorami. Układ napędowy z napędem na obie osie (e-AWD) sprawdza się również lekko terenowo.