Silnik hybrydowy BMW 1.5 R3 12V Twin Power Hybrid PHEV o mocy 220KM i kodzie B38A15 to konstrukcja zaprojektowana z myślą o wszechstronności oraz efektywności. Jednostka bazuje na trzy cylindrowym, benzynowym silniku z układem czterozaworowym na cylinder, wyposażonym w technologię Twin Power Turbo oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Dzięki napędowi elektrycznemu typu plug-in hybrid uzyskuje moc systemową 220KM i 385Nm momentu obrotowego, co zapewnia dynamiczną jazdę zarówno po mieście, jak i w trasie. Silnik był instalowany w modelach BMW 225xe Active Tourer, MINI Cooper SE Countryman All4 i oferuje zadowalającą efektywność energetyczną. Producent deklaruje spalanie katalogowe na poziomie 2.0l/100km, natomiast w ruchu miejskim, przy korzystaniu z trybu elektrycznego, użytkownicy raportują faktyczne zużycie rzędu 3-4l/100km, rosnące do 6-7l/100km przy rozładowanej baterii. Do zalet zalicza się płynność pracy, szybkie ładowanie akumulatorów oraz relatywną prostotę serwisową, ponieważ układ napędowy bazuje na sprawdzonych podzespołach BMW. Wśród typowych awarii wymieniane są sporadyczne problemy z elektroniką baterii oraz elementami układu chłodzenia. Trwałość motoru oceniana jest na wysoką, powyżej 200,000km, pod warunkiem regularnych przeglądów. Wymiana oleju co 20,000km, systematyczna kontrola akumulatorów i aktualizacje oprogramowania są kluczowe dla bezproblemowej eksploatacji. Koszty serwisowe nie odbiegają znacząco od innych hybryd BMW. Możliwości tuningu są umiarkowane, silnik nie współpracuje z LPG. Przyjazny rodzinom i flotom, zapewnia niski całkowity koszt posiadania oraz wygodę użytkowania w mieście, gdzie najkorzystniej wykorzystuje efektywność układu hybrydowego.