HYBRYDA BMW 2.0 R4 16V IPERFORMANCE HYBRID PHEV 326KM B48B20 – OPINIE, AWARIE, SPALANIE, DANE TECHNICZNE I EKSPLOATACJA

Hybrydowy silnik BMW 2.0 R4 16V iPerformance Hybrid PHEV o mocy 326KM i kodzie B48B20 to czterocylindrowa jednostka z technologią TwinPower Turbo, wyposażona w 16-zaworową głowicę o pojemności 2.0l, współpracująca z potężnym silnikiem elektrycznym. Łączna moc układu hybrydowego sięga 326KM oraz 500Nm momentu obrotowego, zapewniając bardzo dobre osiągi i przyspieszenie do 100km/h w okolicach 5,0s. Silnik ten wykorzystywany jest m.in. w modelach BMW Serii 3, Serii 5 oraz X3 xDrive30e. W trybie elektrycznym można pokonać nawet do 50km bez użycia paliwa, natomiast faktyczne średnie spalanie w trybie mieszanym wynosi ok. 2.4-3l/100km, a w trasie przy rozładowanej baterii 7-8l/100km. Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, szybkim reagowaniem na gaz i stosunkowo niskim poziomem hałasu. Do typowych usterek należy zaliczyć sporadyczne usterki oprogramowania, matowanie się czujników systemu hybrydowego oraz konieczność wymiany elementów układu chłodzenia układu wysokiego napięcia. Koszty napraw i serwisowania są wyższe niż w przypadku tradycyjnych benzyn, ale rekompensowane przez niską awaryjność i wysoką efektywność energetyczną. Silnik nie nadaje się do montażu instalacji LPG, a tuning pozostaje kwestią tylko elektroniczną, głównie poprzez optymalizację oprogramowania. To idealne rozwiązanie dla rodzin i flot poszukujących silnika o wysokiej dynamice, ekonomii i możliwości jazdy bezemisyjnej w mieście, a także komfortowej podróży na trasie.