Mercedes 3.0 R6 24V EQ Power PHEV M256 93 to zaawansowany technologicznie 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który został połączony z jednostką elektryczną w konfiguracji plug-in hybrid. Jednostka ta charakteryzuje się pojemnością 2,999cm³, układem R6 z 24-zaworową głowicą DOHC oraz stopniem sprężania dostosowanym do współpracy zarówno ze sprężarką mechaniczną, jak i turbosprężarką. Wariant hybrydowy generuje łączną moc systemową 408 lub aż 510KM (w zależności od konkretnej odmiany i aktualnego wykorzystania boostu elektrycznego), co czyni go jednym z najmocniejszych silników hybrydowych w luksusowych limuzynach i SUV-ach Mercedes EQ Power. Typowy moment obrotowy to ok. 600-700Nm, a zastosowany układ hybrydowy umożliwia jazdę na samym prądzie na dystansie do 90km WLTP. Kod silnika M256 93 występuje w takich modelach jak Mercedes E 53 AMG, S 500, GLE 53 AMG, CLS 53 AMG i innych topowych modelach w segmencie executive. Średnie spalanie katalogowe to 1.4-2.7l/100km (PHEV, wg WLTP), jednak realne spalanie podczas dynamicznej jazdy z rozładowaną baterią wynosi 7-11l/100km. Silnik odznacza się świetną kulturą pracy – rzadko występują wibracje, a praca jest aksamitna i cicha, zwłaszcza przy łagodnej jeździe. Trwałość zespołu napędowego wypada dobrze, choć nie jest wolny od potencjalnych problemów typowych dla jednostek PHEV: mogą pojawiać się awarie modułów hybrydowych, elektroniki oraz chłodzenia baterii. Koszty napraw – bardzo wysokie, zarówno samej mechaniki, jak i osprzętu hybrydowego. Standardowe bolączki obejmują nieszczelności układów chłodzenia, sporadyczne awarie turbosprężarki, problemy software’owe w module hybrydy oraz usterki czujników. Serwis najrozsądniej realizować tylko w autoryzowanych punktach Mercedes, a ceny podzespołów bywają bardzo wysokie. Silnik jest odporny na średniozaawansowany tuning, ale pod względem hybrydowym jakakolwiek ingerencja wymaga konsultacji z elektroniką auta i może prowadzić do utraty gwarancji. Nie współpracuje z LPG. W flotach sprawdzi się głównie jako reprezentacyjne auto, a w rodzinach zapewni kapitalny komfort podróży, chociaż wyższe koszty utrzymania i serwisu mogą być barierą. W mieście jednostka bardzo oszczędna z naładowaną baterią, w trasie zużycie paliwa istotnie wzrasta.