HYBRYDA MG MOTOR 1.5 16V T GDI PHEV NETBLUE 258KM 15E4E – OPINIE, AWARIE, SPALANIE, DANE TECHNICZNE I EKSPLOATACJA

MG Motor 1.5 16V Turbo GDI PHEV NetBlue 15E4E to zaawansowana hybryda typu plug-in oparta o turbodoładowany benzynowy silnik 1,498cm³, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, 4 cylindrami oraz 16-zaworową głowicą. Jest to jednostka NetBlue, stworzona do współpracy z mocnym silnikiem elektrycznym i akumulatorem trakcyjnym o pojemności nominalnej 16.6kWh. Moc systemowa sięga 258KM, co przekłada się na bardzo dobre osiągi, z przyspieszeniem 0-100km/h w okolicy 6.9s. Kod silnika 15E4E obecny jest w modelach MG EHS Plug-in Hybrid oraz MG Marvel R PHEV. Spalanie katalogowe wynosi 1.8-2.0l/100km (WLTP), lecz przy rozładowanej baterii: 6.9-8.4l/100km realnie. Silnik posiada typową kulturę pracy turbodoładowanych, czterocylindrowych jednostek – dynamiczny, ale przy mocnym przyspieszeniu słyszalny w kabinie. Trwałość układu napędowego dobra, choć pierwsze egzemplarze notowały awarie modułu sterującego ładowaniem i przetwornicy napięcia. Awarie zazwyczaj rozwiązywane aktualizacją software’u bądź wymianą gwarancyjną. Koszty napraw umiarkowane, szeroki dostęp do zamienników mechanicznych, lecz elementy hybrydowe wyłącznie w serwisie autoryzowanym. Do typowych usterek należą drobne wycieki oleju oraz awarie uszczelniaczy turbiny. Brak możliwości współpracy z LPG. Hybryda nie jest podatna na klasyczny tuning, ze względu na integrację elektroniki, a wszelkie próby mogą zakończyć się awarią systemu hybrydowego. W samochodach rodzinnych sprawdza się doskonale dzięki dużej mocy i niskim kosztom spalania, we flotach atrakcyjne niskie koszty użytkowania. W mieście jazda bezemisyjna do 60-70km, w trasie korzystnie, choć przy dużym rozładowaniu ogniw – wysokie spalanie.