Silnik Hyundai Kia 1.6 16V GDI PHEV DCT G4LL to popularna czterocylindrowa jednostka z rodziny Smartstream, stosowana od 2021 roku w modelach takich jak Hyundai Kona, Kia Niro, Ceed SW czy XCeed. Napęd łączy wolnossący silnik 1.6 GDI o mocy 105KM z silnikiem elektrycznym 113KM (łączna moc systemowa 182KM) oraz automatyczną skrzynią DCT, a akumulator litowo-jonowy o pojemności 11,1kWh pozwala w trybie EV przejechać do 60km. Typ hybrydy plug-in umożliwia ładowanie zarówno z sieci, jak i poprzez rekuperację energii. Średnie spalanie katalogowe wynosi 1,3–1,5l/100km, w praktyce najczęściej oscyluje w granicach 2,5–5l/100km, zależnie od długości trasy i naładowania baterii. Silnik odznacza się wysoką kulturą pracy i bardzo niskim poziomem hałasu, świetnie sprawdza się w ruchu miejskim dzięki natychmiastowej dostępności momentu obrotowego. Trwałość jednostki jest wysoka przy zachowaniu regularnych przeglądów – typowe usterki to drobne awarie elektroniki układu hybrydowego (moduł sterujący, przekaźniki), sporadycznie zdarzają się problemy z ładowaniem akumulatora lub zużyciem sprzęgła DCT. Koszty serwisowania są umiarkowane, części mechaniczne dostępne i relatywnie tanie, koszt napraw układu hybrydowego zależy od gwarancji na baterię. Nie współpracuje z LPG, tuning ograniczony do aktualizacji software. Doskonale nadaje się do flot oraz rodzin dzięki przestronnemu wnętrzu, stabilności układu, niskim kosztom eksploatacji i dynamicznym osiągom, a długie interwały serwisowe i efektywny odzysk energii sprawiają, że jest jednym z najtańszych w utrzymaniu układów plug-in w tym segmencie.