HYBRYDA SUZUKI 1.5 DUALJET HYBRID FHEV R4 16V 116KM K15C – OPINIE, AWARIE, SPALANIE, DANE TECHNICZNE I EKSPLOATACJA

Silnik Suzuki 1.5 DualJet Hybrid FHEV (K15C) to wolnossąca jednostka 1.5 o mocy 102KM, czterocylindrowa i szesnastozaworowa, z wtryskiem wielopunktowym, wspierana silnikiem elektrycznym o mocy 33KM i układem FHEV (Full Hybrid Electric Vehicle), co razem daje moc 116KM oraz moment 138Nm. Stosowany od 2022 roku głównie w Suzuki Vitara i S-Cross. Hybrydowy napęd umożliwia poruszanie się w trybie EV podczas ruszania i przy niskich prędkościach (do 60km/h). Katalogowe zużycie paliwa wynosi około 5.6l/100km, realne w mieście oscyluje w granicach 6.0-7.0l/100km, a na trasie można zejść poniżej 6.0l/100km. Kultura pracy silnika jest poprawna, napęd jest dość cichy, choć dynamika układu nie należy do najlepszych – układ lepiej sprawdza się w jeździe miejskiej i spokojnej trasie niż przy wyższych prędkościach. Typowe awarie niespecyficzne, konstrukcja uchodzi za trwałą, ale na dłuższych dystansach użytkownicy zgłaszają sporadyczne problemy z elektroniką hybrydową i szybkim rozładowywaniem się niewielkiej baterii (0.85kWh). Koszty obsługi mieszczą się w normie dla segmentu, typowe naprawy dotyczą serwisowania osprzętu. Silnik podatny na jazdę ekonomiczną, nie poleca się tuningowania z uwagi na powiązanie mechaniki i elektroniki hybrydowej. Nie współpracuje z LPG. Idealny dla rodzin i flot szukających oszczędności na krótkich trasach oraz w mieście.