Silnik 2.0 16V CVVL Hybrid to jednostka opracowana najczęściej przez Hyundaia i Kię, o pojemności 1,999cm³, rzędowa, czterocylindrowa, z 16 zaworami i systemem zmiennych faz rozrządu oraz płynnie zmiennym czasem otwarcia zaworów (CVVL – Continuously Variable Valve Lift). Moc silnika spalinowego wynosi ok. 152-155KM przy 6000obr/min, moment obrotowy 189Nm, a z silnikiem elektrycznym moc systemowa może sięgać 195-205KM. Typ hybrydy to pełna hybryda paralelna z automatyczną skrzynią biegów. Stosowany m.in. w modelach Hyundai Ioniq Hybrid, Kia Niro Hybrid, Sonata Hybrid, Optima Hybrid. Średnie realne spalanie w mieście wynosi ok. 4,5-5,5l/100km, w trasie około 5,0-6,0l/100km przy katalogowym ok. 3,8-4,4l/100km. Silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i elastycznością, płynną reakcją na gaz, bez typowych wibracji. Trwałość na dobrym poziomie, często przekracza 250,000km bez poważnych awarii, pod warunkiem regularnych przeglądów i stosowania oryginalnych części. Typowe awarie obejmują drobne nieszczelności uszczelek pokrywy zaworów, sporadyczne usterki czujników, zużycie łańcucha rozrządu, szczególnie przy nieregularnych wymianach oleju. Koszty napraw są umiarkowane – silnik nie ma skomplikowanych turbo czy wysokociśnieniowych wtrysków. Układ hybrydowy jest dość odporny na intensywną eksploatację. Silnik nie współpracuje dobrze z LPG z powodu czułego układu zmiennych faz, natomiast sprawdza się zarówno w ruchu miejskim jak i na autostradzie. Tuning ograniczony przez specyfikę hybrydy, polecany do flot dzięki ekonomii, dobry dla rodzin przez przestronność typowych aut z tą jednostką.
Strona główna Silniki hybrydowe SILNIK 2.0 16V CVVL HYBRID – OPINIE, AWARIE, SPALANIE, DANE TECHNICZNE I...