Silnik 2.0 16V GDI Hybrid to nowoczesna jednostka wykorzystywana głównie przez koncerny Hyundai i Kia. Posiada cztery cylindry i 16 zaworów, pojemność 1,999cm³, zastosowano układ bezpośredniego wtrysku benzyny GDI oraz zmienne fazy rozrządu. Moc samego silnika spalinowego to 152-160KM, a moc systemowa z jednostką elektryczną wynosi 188-205KM, moment obrotowy 180-190Nm. Typ hybrydy to pełna hybryda paralelna, kod silnika (przykładowy) G4NG. Silnik ten stosowany jest m.in. w Hyundai Sonata Hybrid (VIII), Kia Optima Hybrid, a także modelach Crossover. Silnik cechuje się stosunkowo niskim spalaniem przy zachowaniu płynności i dynamiki jazdy – realne spalanie w mieście ok. 5,0-5,5l/100km, w trasie do 6,5l/100km, katalogowe to 4,2-5,1l/100km. Głośność pracy do wyższych obrotów jest umiarkowana, a przełączanie trybów hybrydowych praktycznie niezauważalne. Do typowych awarii zalicza się okazjonalne problemy z bezpośrednim wtryskiem (wtryskiwacze, pompa wysokiego ciśnienia), zużycie komponentów zawieszenia napędu hybrydowego po bardzo dużych przebiegach oraz sporadyczne przypadki awarii łańcucha rozrządu przy nieregularnej obsłudze. Silnik nie jest podatny na tuning mechaniczny, głównie ze względu na specyfikę układu hybrydowego. Koszty napraw są umiarkowane, a serwisowanie głównie ogranicza się do wymian płynów, filtrów oraz przeglądów hybrydy. Nie zaleca się montażu LPG ze względu na delikatny układ GDI. Jednostka polecana do jazdy rodzinnej i flot, szczególnie przez bardzo niski koszt eksploatacji i wysoką niezawodność w trybie miejskim.
Strona główna Silniki hybrydowe SILNIK 2.0 16V GDI HYBRID – OPINIE, AWARIE, SPALANIE, DANE TECHNICZNE I...