Silnik 2.0 i-MMD Hybrid to jedna z najnowocześniejszych propozycji Hondy, wykorzystywana m.in. w modelach CR-V Hybrid, Civic Hybrid czy Accord Hybrid. Czterocylindrowa, rzędowa jednostka benzynowa o pojemności 1993ccm posiada 16-zaworową głowicę DOHC, cykl pracy Atkinsona, bezpośredni wtrysk paliwa i współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi, łącząc się w bardzo efektywny napęd hybrydowy. Łączna moc systemowa wynosi 184KM (bez ładowania z gniazdka), a maksymalny moment obrotowy to 315Nm. Układ hybrydowy i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) pracuje najczęściej w trybie szeregowo-równoległym, automatycznie dobierając optymalny tryb pracy do warunków – jazda może odbywać się wyłącznie na prądzie, w trybie hybrydowym lub przy bezpośrednim założeniu napędu spalinowego. Spalanie katalogowe to 5–5.6l/100km (wg WLTP), a realnie w mieście zużycie paliwa wynosi średnio 4.5–6l/100km, natomiast w trasie 6.5–7.5l/100km. Silnik charakteryzuje się wzorową kulturą pracy – wyjątkowo cichy, płynnie przełącza tryby bez szarpnięć, generuje przy tym solidną dynamikę i mało odczuwalne drgania. Trwałość układu szacowana jest na ponad 300,000km przy regularnej obsłudze, typowe usterki dotyczą głównie zużycia akumulatorów trakcyjnych po ok. 200,000km i sporadycznych problemów z wysokociśnieniowym układem wtryskowym. Serwisowanie specjalistyczne, koszty napraw umiarkowane, z wyjątkiem akumulatorów i elektroniki sterującej hybrydą. Jednostka nie nadaje się do adaptacji LPG. Dzięki wysokiej sprawności systemu idealnie sprawdza się w flotach, do codziennej jazdy miejskiej oraz na dłuższe trasy rodzinne. Tuning praktycznie nie jest spotykany, a modyfikacje ograniczają się co najwyżej do zmian oprogramowania, jednak z uwagi na złożoność układu nie są polecane.
Strona główna Silniki hybrydowe SILNIK 2.0 I MMD HYBRID – OPINIE, AWARIE, SPALANIE, DANE TECHNICZNE I...