SILNIK 2.0 T8 HYBRID – OPINIE, AWARIE, SPALANIE, DANE TECHNICZNE I EKSPLOATACJA

Silnik 2.0 T8 Hybrid to flagowy napęd hybrydowy Volvo, będący elementem układu Twin Engine stosowanego w modelach S90, XC60, XC90 czy V60. Turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1969ccm i mocy 303KM współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 87KM, zapewniając łącznie 390KM i imponujący moment obrotowy 640Nm (w nowszych wersjach nawet powyżej 400KM). Silnik opiera się na czterocylindrowym rzędzie, 16-zaworowej głowicy oraz bezpośrednim wtrysku paliwa. Układ plug-in hybrid pozwala na jazdę na silniku elektrycznym przez 40–50km (realnie 25–40km), oferując przy tym tryb AWD. Katalogowe spalanie to bardzo niskie 2.1–2.5l/100km (wg WLTP), lecz w realnych warunkach – przy rozładowanej baterii – zużycie na trasie wynosi już 8–10l/100km. Napęd charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i natychmiastowym, płynnym przyspieszeniem, ale w trybie sportowym pojawia się wyraźny dźwięk pracy silnika benzynowego. Trwałość ocenia się dobrze, choć częste dynamiczne użytkowanie oraz długie trasy mogą prowadzić do zwiększonego zużycia, zwłaszcza elementów turbo, układu chłodzenia oraz skrzyni automatycznej Aisin. Typowe awarie to usterki instalacji elektrycznej, psucie się zaworów recyrkulacji spalin, starzenie ogniw baterii po 180,000–220,000km, a także wycieki z układu chłodzenia. Serwisowanie jest bardzo kosztowne, a naprawy zależne od autoryzowanej sieci dealerskiej. Jednostka nie współpracuje z LPG. Doskonała dla rodzin i flot premium ze względu na komfort, przestrzeń i bezpieczeństwo. Tuning elektroniczny jest możliwy, lecz ryzykowny ze względu na złożoność hybrydy.