Jednostka 2.0 Twin Power Hybrid N20 marki BMW to silnik czterocylindrowy, rzędowy, doładowany turbosprężarką, o pojemności 1997cm³, 16-zaworowy, oparty na technologii Valvetronic i bezpośrednim wtrysku. W układzie hybrydowym współpracuje z silnikiem elektrycznym, łączna moc systemowa w zależności od modelu oscyluje wokół 252–313KM i moment obrotowy 420–500Nm. Stosowany przede wszystkim w BMW serii 3 i 5 plug-in hybrid (np. 330e, 530e) zapewnia bardzo elastyczne osiągi, dynamiczny start i ekonomiczną jazdę w mieście – realny zasięg na elektryce do 35km. Spalanie katalogowe wynosi 1.8–2.1l/100km, w praktyce przy rozładowanej baterii ok. 6–7.5l/100km w mieście i 7–9l/100km w trasie. Pracę silnika cechuje doskonała kultura, szybka reakcja na gaz i płynne zmiany trybów hybrydowych. Trwałość mechaniczna przy odpowiedniej obsłudze jest zadowalająca, najczęstsze awarie dotyczą elektryki układu hybrydowego, problemów z elektroniką sterującą oraz ewentualnej degradacji ogniw baterii po przekroczeniu 160,000km. Zdarzają się również wycieki oleju, awarie napędu rozrządu oraz usterki czujników. Serwisowanie po upływie gwarancji jest drogie, szczególnie wymiana elementów wysokiego napięcia. Instalacja LPG nie jest rekomendowana. Silnik polecany jest wymagającym użytkownikom, idealny zarówno do jazdy miejskiej, jak i na autostradzie, bardzo chętnie wybierany przez duże floty i firmy ceniące dynamiczną jazdę w połączeniu z niskim spalaniem. Tuning chipowy możliwy, jednak wymaga doświadczenia i często nie jest zalecany ze względu na zawansowaną elektronikę.
Strona główna Silniki hybrydowe SILNIK 2.0 TWIN POWER HYBRID N20 – OPINIE, AWARIE, SPALANIE, DANE TECHNICZNE...