2.4-litrowy silnik hybrydowy MIVEC Plug-in Hybrid stanowi flagową jednostkę stosowaną głównie w Mitsubishi Outlander PHEV oraz pokrewnych modelach aliansu, łącząc 4-cylindrowy rzędowy motor benzynowy o kodzie 4B12 z dwoma silnikami elektrycznymi. Technologia MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control) odpowiada za zmienne fazy rozrządu, poprawiając elastyczność i kulturę pracy. Łączna moc systemowa to około 224KM, co gwarantuje dynamiczne przyspieszenia przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa. W trybie bezemisyjnym możliwa jazda do ok. 50km na samym prądzie (w idealnych warunkach z nową baterią). Typowa realna konsumpcja w cyklu mieszanym oscyluje między 2-3l/100km, katalogowo podawana jest często poniżej 2l. W praktyce podczas rozładowania baterii spalanie wzrasta do 6-7l/100km w mieście i okolic 8l/100km na trasie. Wyróżnia się bardzo płynną i cichą pracą, szczególnie w trybie elektrycznym. Kultura pracy benzynowego silnika jest wysoka, jednak przy dynamicznej jeździe i częstym doładowywaniu akumulatora można zauważyć wzrost hałasu. Napęd doskonale sprawdza się w warunkach miejskich, a system 4WD (dwa elektryczne silniki) zapewnia dobrą trakcję zimą i na nierównościach. Trwałość uznawana jest za ponadprzeciętną, zarówno jeśli chodzi o silnik spalinowy, jak i elementy hybrydowe. Typowe problemy to wyeksploatowanie akumulatorów trakcyjnych po ok. 150-200 tys. km, co wiąże się z wysokim kosztem wymiany. Sporadycznie pojawiają się usterki przetwornic czy osprzętu elektroniki napędu. Serwisowanie wymaga wyspecjalizowanych warsztatów, kosztuje więcej niż przy klasycznym silniku benzynowym, a oryginalne części nie należą do najtańszych. Awaryjność układu MIVEC jest niska, natomiast układ hybrydowy bywa wrażliwy na wilgoć i zaniedbania serwisowe. Silnik nie jest podatny na LPG, a przeróbki gazowe nie są rekomendowane przez producenta. Przydatność w rodzinie i flocie flotowej ocenia się wysoko za niskie koszty eksploatacji i elastyczność użytkowania, ale wymaga regularnej jazdy na prądzie – auta użytkowane wyłącznie jako hybryda tracą część atutów. Możliwości tuningu jednostki są niewielkie, a większość właścicieli decyduje się na fabryczną konfigurację z uwagi na zaawansowanie technologiczne.
Strona główna Silniki hybrydowe SILNIK 2.4 MIVEC PLUG IN HYBRID – OPINIE, AWARIE, SPALANIE, DANE TECHNICZNE...