Silnik Opel 1.6 16V DI Turbo Plug-In Hybrid F16XHT to turbodoładowana czterocylindrowa jednostka benzynowa PureTech sprzężona z wydajnym napędem hybrydowym typu plug-in PHEV, stosowana od 2023 roku głównie w Oplu Astra L i Grandland. Zespół napędowy składa się z silnika spalinowego 1.6 16V generującego 181KM wspieranego przez jednostkę elektryczną o mocy 110KM. Maksymalny moment obrotowy układu wynosi 360Nm, a moc systemowa sięga 224KM, co pozwala na dynamiczną jazdę przy wysokim poziomie komfortu. Energia jest magazynowana w baterii litowo-jonowej o pojemności 12,4kWh, umożliwiając pokonanie w trybie elektrycznym do 64km. Samochód wyposażony jest w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów, przekazującą napęd na przednie koła. Zużycie paliwa katalogowe to 1,1–1,5l/100km, jednak w realnych warunkach przy naładowanym akumulatorze wynosi najczęściej 2–4l/100km, a po jego rozładowaniu od 5,5 do 7,5l/100km w zależności od stylu jazdy i warunków. Silnik uzyskał normę emisji Euro6d dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych GPF i zaawansowanemu układowi oczyszczania spalin. Awaryjność jednostki jest niska, ale wymaga systematycznej kontroli rozrządu, stanu oleju oraz okresowego serwisu napędu elektrycznego i chłodzenia baterii. Do potencjalnych usterek zaliczyć można sporadyczne awarie systemu sterowania ładowaniem akumulatora, zużycie układu rozrządu (łańcuch), rzadko problemy z turbosprężarką. Instalacja LPG nie jest rekomendowana z powodu zaawansowanej technologii i wtrysku bezpośredniego. Trwałość układu hybrydowego jest wysoka, pod warunkiem regularnej obsługi według zaleceń producenta. Koszty napraw oscylują w średnich zakresach, lecz naprawy baterii mogą być kosztowne po wygaśnięciu gwarancji. Silnik ceniony jest za wysoką kulturę pracy, dobre osiągi i efektywne odzyskiwanie energii podczas hamowania, co przekłada się na niskie koszty użytkowania miejskiego. W trasie osiąga przyzwoite wyniki spalania, a układ napędowy uznawany jest za jedną z ciekawszych propozycji dla flot i użytkowników prywatnych ceniących elastyczność oraz nowoczesność rozwiązania. Sterowanie silnikiem cechuje się niezłymi reakcjami na gaz, choć niekiedy przy dynamicznym przyspieszaniu wyczuwalna jest niewielka zwłoka związana z pracą elektroniki kontrolującej połączenie obu napędów. Ograniczona podatność na tuning – zmiany obejmują wyłącznie modyfikacje oprogramowania.