Opel 1.6 16V DI Turbo Plug-In Hybrid4 F16XHR to czterocylindrowa jednostka napędowa nowej generacji, łącząca turbo doładowany benzynowy silnik 1.6 200KM PureTech z dwoma silnikami elektrycznymi – pierwszym 110KM zintegrowanym z automatem oraz drugim 113KM napędzającym tylne koła. Całkowita moc układu to aż 300KM i 520Nm momentu, umożliwiając napęd 4×4 dzięki rozdziałowi napędu na obie osie. Zastosowana bateria litowo-jonowa 13,2kWh pozwala realnie na 45–55km jazdy w trybie elektrycznym do prędkości 135km/h. Osiągi systemu umożliwiają przyspieszenie 0–100km/h w nieco ponad 6s i dają bardzo wyważone proporcje jazdy miejskiej i trasowej. Spalanie katalogowe to zaledwie 1,5l/100km, natomiast przy rozładowanym akumulatorze w cyklu mieszanym utrzymuje się w granicach 5,5–7,5l/100km. Konstrukcja wyposażona jest w zaawansowany system chłodzenia ogniw oraz wysokosprawny system rekuperacji energii podczas hamowania, co poprawia efektywność energetyczną i wydłuża żywotność baterii. Zastosowanie 8-biegowej skrzyni automatycznej sprawia, że jazda jest płynna, a reakcje napędu szybkie i komfortowe. Do typowych awarii należy sporadyczna utrata mocy ze strony jednego z silników elektrycznych, wynikająca najczęściej z błędów oprogramowania lub czujników. Silnik wymaga regularnych przeglądów, diagnostyki software oraz serwisu chłodzenia akumulatora. Instalacja LPG nie zalecana z racji bezpośredniego wtrysku i dużej złożoności napędu. Koszty utrzymania układu hybrydowego rosną po wygaśnięciu gwarancji, zwłaszcza w zakresie naprawy baterii czy falowników, ale całościowo konstrukcja uważana jest za wytrzymałą, sprawdzoną oraz dobrze nadającą się dla użytkowników flotowych czy rodzin ceniących komfort, dynamikę i oszczędności eksploatacyjne. Układ napędowy charakteryzuje się małą podatnością na tuning, poza modyfikują oprogramowanie sterujące całością napędu.