Silnik PSA 2.0 HDI 16V Hybrid4 200KM RHC to napęd, który zadebiutował w 2011 roku i przez lata był stosowany w topowych modelach Citroëna DS5, Peugeot 3008 HYbrid4 oraz 508 RXH. Konstrukcję oparto na sprawdzonym dieslu 2.0 HDI (163KM, kod DW10CTED4) wyposażonym w 16 zaworów, wtrysk Common Rail oraz nowoczesny filtr cząstek stałych III generacji spełniający normy Euro 6. Do silnika spalinowego dołączony jest silnik elektryczny o mocy 37KM (28kW), umieszczony przy tylnej osi – system pozwala na napęd FWD, RWD i tryby 4×4, dzięki czemu auto oferuje niespotykaną wszechstronność bez klasycznego wału napędowego. Tryb ZEV (Zero Emission Vehicle) umożliwia jazdę wyłącznie na prądzie przez kilka kilometrów do 60km/h, pozostałe tryby to Sport (pełna moc 200KM, do 500Nm momentu), Auto i AWD. Spalanie katalogowe tej hybrydy to ok. 3,5–4,1l/100km, realne przy eksploatacji miejskiej i trasie wynosi średnio 5–6l, a praca silnika cechuje się bardzo wysoką kulturą (wyciszenie, płynność, dobra dynamika). Trwałość diesli HDI jest powszechnie doceniana, a hybrydowy osprzęt rzadko sprawia problemy przy regularnych serwisach. Filtr FAP uzupełniany jest fabrycznym płynem Eolys co 120 tys.km, a wymieniany do 180 tys.km, co znacząco redukuje problematyczne usterki spotykane wcześniej w tego typu jednostkach. Typowe awarie obejmują sporadyczne problemy elektroniczne (błędy sterowników, czujników), zużycie elementów mechanicznych przy intensywnej eksploatacji (sprzęgło, przekładnia, zawory EGR), ale naprawy nie należą do szczególnie kosztownych. Napęd nie jest dedykowany pod LPG, tuning techniczny ogranicza się głównie do podniesienia mocy przez modyfikacje sterownika. Auto sprawdza się idealnie w miejskich flotach, jako pojazd rodzinny i usługowy. Dzięki wyśrubowanym normom emisji oraz łatwemu uzupełnianiu płynów eksploatacyjnych, serwisowanie jest wygodne i dostępne w autoryzowanych i niezależnych warsztatach.
Strona główna Silniki hybrydowe SILNIK PSA 2.0 HDI 16V HYBRID4 200KM RHC – OPINIE, AWARIE, SPALANIE,...