Silnik Toyota 2.5 16V D-4S Hybrid e-CVT A25A-FXS to zupełnie nowa generacja czterocylindrowych silników benzynowych napędzających pełne hybrydy Toyoty i Lexusa. Jednostka oparta na nowatorskim, bardzo oszczędnym cyklu pracy Atkinsona/Millera, wyposażona w 16-zaworową głowicę DOHC, podwójny wtrysk D-4S, zaawansowane systemy chłodzenia i minimalizacji strat ciernych. Generuje moc ok. 178-186KM w trybie spalinowym i ponad 218-225KM systemowo z silnikami elektrycznymi. Maksymalny moment rzędu 221Nm pozwala na dynamiczną jazdę, nawet pod obciążeniem. Kod silnika A25A-FXS. Zastosowanie znalazł w samochodach Toyota Camry Hybrid, RAV4 Hybrid, Highlander Hybrid, Lexus ES 300h, NX 300h, a więc zarówno w sedanach, SUV-ach jak i crossoverach. Średnie realne spalanie to około 4,5–5,8l/100km w mieście i 5,3–6,3l w trasie, katalogowe wynosi 4,2–5,1l/100km – rezultat osiągany przez połączenie sprawnej rekuperacji energii, płynności e-CVT i zoptymalizowanej aerodynamiki pojazdów. Silnik cechuje się wysoką kulturą pracy, zarówno przy niskich jak i wyższych prędkościach, a przełączenia trybów napędu hybrydowego są praktycznie niewyczuwalne. W praktyce jednostka uznawana jest za niemal bezawaryjną; najczęstsze zgłaszane usterki dotyczą elementów osprzętu, np. szybciej zużywających się pasków, uszczelek czy przypadkowych wycieków płynów, natomiast sam napęd hybrydowy jest niezwykle trwały, często pokonując 300,000 km lub więcej bez poważnych ingerencji. Akumulatory mogą wymagać regeneracji po długim przebiegu, jednak koszty są stałe i przewidywalne. Wysoka odporność jednostki na długotrwałe intensywne użytkowanie sprawia, że chętnie sięgają po nią floty, jak i rodziny zainteresowane komfortową, cichą, oszczędną i dynamiczną jazdą w każdych warunkach. Z powodu złożoności układu D-4S nie jest zalecany LPG – ingerencja może zaburzyć precyzję pracy. Naprawy typowe ograniczają się do regularnego serwisu i czynności eksploatacyjnych. Silnik nie jest podatny na tuning, ponieważ systemy elektroniczne hybrydy kontrolują niemal każdy aspekt pracy napędu. Spisuje się znakomicie zarówno w mieście jak i na autostradzie – płynność startu, zaskakująca dynamika i niski hałas zadowolą nawet wymagających użytkowników.