SILNIK TOYOTA 3.5 V6 24V VVT IW HYBRID E CVT 2GR FXS – OPINIE, AWARIE, SPALANIE, DANE TECHNICZNE I EKSPLOATACJA

Silnik Toyota 3.5 V6 24V VVT-iW Hybrid e-CVT 2GR-FXS to flagowa propozycja koncernu dedykowana największym modelom hybrydowym Toyoty i Lexusa. Jednostka V6 o pojemności 3,456 cm³ wyposażona w 24 zawory, rozrząd DOHC oraz podwójny system zmiennych faz rozrządu (VVT-iW – Variable Valve Timing-intelligent Wide) zapewnia doskonały kompromis między mocą, dynamiką a oszczędnością. Silnik spalinowy generuje ok. 262KM przy 6,000 obr./min, moment obrotowy 335 Nm, natomiast moc systemowa hybrydowego układu waha się od 313 do 359KM (w zależności od modelu), co przekłada się na świetne osiągi – przyspieszenie od 0 do 100km/h w około 6,7s. Kod silnika 2GR-FXS, stosowany m.in. w Toyota Highlander Hybrid, Lexus RX 450h, Lexus LS 500h, Toyota Sienna Hybrid. Silnik wykorzystuje napęd e-CVT, często zestawiony z napędem 4×4 E-Four. Średnie realne spalanie to około 6,8–8,5l/100km w mieście i 7,5–9,0l/100km w trasie, katalogowe: 6,0–7,0l/100km – jak na moc i gabaryty pojazdów wynik wyśmienity. Kultura pracy V6 jest na najwyższym poziomie, absolutnie cicha praca nawet pod dużym obciążeniem, a dostęp do natychmiastowej mocy pozwala na sprawną jazdę zarówno w mieście jak i podczas dalekich wyjazdów. Trwałość układu hybrydowego przewyższa 400,000 km, a usterki pojawiają się bardzo sporadycznie, głównie w postaci zużycia uszczelniaczy, drobnych nieszczelności układu chłodzenia czy ubytków płynu w e-CVT. Akumulatory hybrydowe są bardzo wytrzymałe; regeneracja rzadko potrzebna przed upływem dekady. Koszty serwisowania, choć wyższe niż w małych hybrydach, są rekompensowane przez bardzo niską podatność na awarie poważniejsze niż eksploatacyjne. Układ nie nadaje się do montażu LPG ze względu na bezpośredni wtrysk i zaawansowaną elektronikę. Tuning niemal niemożliwy. Znakomity wybór dla rodzin i flot wymagających wysokiej mocy i komfortu przy bardzo umiarkowanych kosztach codziennej eksploatacji. Idealny zarówno do codziennego użytkowania, jak i pokonywania dalekich dystansów z wykorzystaniem pełni potencjału dużego SUV-a, vana czy luksusowej limuzyny.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: