Pojemność zbiornika AdBlue w VW Passat 2.0 BlueTDI (Gen B6)

Volkswagen Passat B6 w wersji 2.0 BlueTDI był jednym z pierwszych modeli niemieckiego producenta, w których zastosowano technologię oczyszczania spalin opartą na płynie AdBlue. Wariant BlueTDI zadebiutował w okolicach 2008 roku i odróżniał się od standardowych TDI zgodnością z normą Euro 6d dzięki zastosowaniu układu SCR redukującego emisję tlenków azotu. W tym modelu zbiornik AdBlue miał pojemność 17 litrów, a przy średnim zużyciu płynu na poziomie 1,2–1,6 litra na 1000 km kierowca mógł liczyć na zasięg sięgający 11–14 tysięcy kilometrów między kolejnymi uzupełnieniami. Wlew AdBlue w Passacie B6 umieszczono pod klapką obok korka wlewu paliwa, co znacznie ułatwia jego obsługę. Jednostka napędowa 2.0 BlueTDI wytwarzała moc 143 KM lub 170 KM przy momencie obrotowym odpowiednio 320 Nm lub 350 Nm, co pozwalało na dynamiczną jazdę i sprawne przyspieszanie. Auto w zależności od wersji przyspieszało do 100 km/h w czasie 9,3–10,1 sekundy i osiągało prędkość maksymalną ponad 210 km/h. Spalanie w cyklu mieszanym wynosiło 5,5–6,0 litra na 100 km, a zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów zapewniał zasięg powyżej 1100 km. Volkswagen Passat B6 miał długość 4774 mm, szerokość 1820 mm, wysokość 1472 mm oraz rozstaw osi 2709 mm. Masa własna modelu wynosiła od 1470 do 1550 kg, a bagażnik oferował 565 litrów w limuzynie oraz 603–1731 litrów w wersji Variant. System AdBlue działał całkowicie bezobsługowo, a komputer pokładowy przypominał o konieczności tankowania płynu z dużym marginesem bezpieczeństwa. Dzięki temu Passat zyskał status auta rodzinnego i flotowego, łączącego przyjazną środowisku technologię z przestronnością, komfortem i elegancką stylistyką.