Volkswagen T-Roc 1.6 TDI SCR w pierwszej generacji to kompaktowy SUV, który oferuje klientom połączenie stylowego designu, dynamicznej jazdy i nowoczesnych technologii związanych z ograniczeniem emisji. Wersja z silnikiem 1.6 TDI o mocy 115 KM posiada system SCR z AdBlue, niezbędny do spełnienia normy Euro 6. Pojemność zbiornika AdBlue wynosi 12 litrów i pozwala na pokonanie między 10 000 a 13 000 km przy średnim zużyciu płynu wynoszącym 1,0–1,3 litra na 1000 km. Wlew znajduje się standardowo obok korka wlewu paliwa. Silnik 1.6 TDI generuje 115 KM i 250 Nm momentu obrotowego, co zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 10,9 sekundy i prędkość maksymalną 187 km/h. Średnie spalanie wynosi 4,2–4,5 l/100 km, a zbiornik paliwa ma pojemność 50 litrów, co pozwala na zasięg przekraczający 1000 km. Wymiary T-Roca to długość 4234 mm, szerokość 1819 mm, wysokość 1573 mm oraz rozstaw osi 2590 mm, a masa własna to około 1320–1380 kg. Bagażnik mieści 445 litrów, a po złożeniu siedzeń jego pojemność wzrasta aż do 1290 litrów. System AdBlue w codziennej eksploatacji jest bezobsługowy, a konieczność jego uzupełnienia ma miejsce stosunkowo rzadko. Komputer przypomina kierowcy o dolewce z wyprzedzeniem. Ten model został zaprojektowany dla klientów szukających kompaktowego, ale efektownego SUV-a, który sprawdzi się zarówno w mieście, jak i w trasie, a dzięki technologii SCR pozwala korzystać z pełnej swobody wjazdu do stref niskoemisyjnych. Dla użytkowników flotowych T-Roc 1.6 TDI oznacza niskie koszty paliwa i rzadkie interwencje przy AdBlue, co zwiększa opłacalność eksploatacji tego auta.