Volkswagen T-Roc 2.0 TDI SCR w pierwszej generacji to odmiana stworzona dla bardziej wymagających klientów poszukujących lepszej dynamiki i wyższego momentu obrotowego w segmencie kompaktowych SUV-ów. System SCR zastosowany w wersji 2.0 TDI gwarantuje redukcję emisji NOx dzięki AdBlue i daje zgodność z normami Euro 6d-TEMP. Pojemność zbiornika AdBlue w tym modelu wynosi 12 litrów, a uzupełnia się go przez korek znajdujący się obok wlewu paliwa. Średnie zużycie AdBlue oscyluje wokół 1,6–2,0 litra na 1000 km, co daje około 6000–8000 km zasięgu na pełnym zbiorniku w warunkach typowych. Silnik 2.0 TDI występuje w wersjach 150 KM i 190 KM, generując odpowiednio 340 Nm i 400 Nm momentu obrotowego. Oznacza to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 8,5–9,3 sekundy i prędkość maksymalną 210–216 km/h. W połączeniu z automatyczną przekładnią DSG oraz opcjonalnym napędem 4MOTION samochód prowadzi się stabilnie i dynamicznie. Średnie zużycie paliwa carsuje się na poziomie 4,7–5,3 l/100 km, przy zbiorniku paliwa 55 litrów zasięg przekracza 1000 km. Wymiary T-Roca pozostają identyczne, ale dzięki mocniejszej jednostce użytkownicy mogą liczyć na lepsze osiągi przy zachowaniu tej samej funkcjonalności wnętrza. Bagażnik ma 445 litrów pojemności i rośnie do 1290 litrów, co czyni auto w pełni praktycznym SUV-em. System SCR i konieczność stosowania AdBlue nie zmieniają sposobu użytkowania samochodu w sposób istotny – płyn należy uzupełniać co kilka do kilkunastu tysięcy kilometrów, a łatwy dostęp zapewnia wygodę kierowcy. Ten model to kompromis między dynamiką, ekonomią a ekologią, przeznaczony zarówno dla prywatnych kierowców, jak i dla flot wymagających nowoczesnych aut zgodnych z wymogami ekologii.