Akihiro Kashiwagi – mistrz dźwięku, duszy i prowadzenia

Akihiro Kashiwagi to współczesna twarz inżynierii Mazdy, człowiek, który stworzył jedną z najlepiej ocenianych rodzin samochodów kompaktowych na świecie. Jego nazwisko nie pojawia się w mainstreamowych mediach, ale wśród znawców branży i entuzjastów motoryzacji budzi ogromny szacunek. Był bowiem głównym inżynierem nowej generacji Mazdy 3 – samochodu, który pokazał, że kompakt może być emocjonalny, piękny i precyzyjny.

Jako młody inżynier, Kashiwagi nie był zainteresowany liczbami i rekordami. Fascynowało go to, co trudno zmierzyć – emocje za kierownicą, wrażenia z jazdy, dźwięk zamykanych drzwi czy sposób, w jaki układ kierowniczy reaguje na najmniejszy ruch. Szybko zyskał reputację perfekcjonisty i wizjonera. Dla niego projektowanie samochodu to nie była tylko kwestia aerodynamiki i oszczędności paliwa, ale także zmysłowego doświadczenia.

Mazda 3, której był liderem, od początku miała być czymś więcej niż kolejną odsłoną popularnego modelu. Kashiwagi postawił sobie za cel stworzenie samochodu, który będzie przypominać klasę premium – nie ceną, lecz jakością wykonania, precyzją i designem. Współpracował ściśle z zespołami odpowiedzialnymi za stylistykę i wnętrze, dzięki czemu nowa Mazda 3 zyskała nie tylko piękne linie, ale również doskonałe wyciszenie, intuicyjne wnętrze i wybitną jakość jazdy.

To on dopilnował, by każdy detal – od brzmienia silnika po kliknięcie przełącznika – był perfekcyjny. Był też jednym z orędowników dalszego rozwijania filozofii Jinba Ittai, traktując kierowcę jako centralny punkt projektowania. Jego podejście przełamało schematy myślenia o autach kompaktowych, a recenzenci z całego świata zaczęli stawiać Mazdę 3 na równi z produktami niemieckich gigantów segmentu premium.

Akihiro Kashiwagi udowodnił, że nowoczesny samochód nie musi być tylko zbiorem technologii. Może być przedmiotem pięknym, wyrafinowanym i emocjonalnym. Dzięki jego pracy Mazda zyskała nową jakość, a klienci – coś, co często gubi się w nowoczesnej motoryzacji: przyjemność z jazdy dla samej jazdy.