Alfa Romeo 159 3.2 JTS V6 24V o mocy 260KM to propozycja skierowana do entuzjastów dynamicznej jazdy i nietuzinkowych rozwiązań technicznych. Ta wersja silnikowa, będąca najmocniejszym wariantem w gamie 159, bazuje na widlastym sześciocylindrowym silniku JTS z bezpośrednim wtryskiem paliwa i 24 zaworami. Charakterystyka tej jednostki przywodzi na myśl sportowe auta z górnej półki – zapewnia przyspieszenie do “setki” w około 7 sekund, przenikliwe brzmienie, idealną reakcję na gaz i znakomitą trakcję, zwłaszcza w odmianach z napędem Q4 na cztery koła. Jednak nawet w wersjach przednionapędowych samochód gwarantuje emocje, o jakich trudno marzyć w rywalu z tego segmentu. Wyposażenie seryjne jest niemal kompletne: skórzane fotele, rozbudowane systemy audio, zaawansowane systemy bezpieczeństwa i klimatyzacja dwustrefowa. Jeśli chodzi o wady – trzeba liczyć się z bardzo wysokim zużyciem paliwa, zwłaszcza w warunkach miejskich, gdzie potrafi przekraczać 16-18l/100km. W trasie, przy umiarkowanej jeździe, spalanie spada do około 9-11l/100km. Serwis tej jednostki nie należy do najtańszych – często pojawiają się problemy z nagarem na zaworach ssących, a rozrząd mimo zastosowania łańcucha wymaga uwagi po wyższych przebiegach. Nowoczesny osprzęt silnika, skomplikowana konstrukcja kolektora ssącego, awarie cewek i czujników, a także niemałe koszty wymiany sprzęgła i napraw automatycznych skrzyń biegów to typowe bolączki tej gamy. Użytkownicy zgłaszają także sporadyczne awarie elektroniki, czujników położenia wałka, potencjometrów pedału gazu oraz kłopoty z adaptacją napędu na cztery koła. Montaż instalacji LPG jest niewskazany ze względu na bardzo wysokie ryzyko uszkodzenia silnika i głowicy. Karoseria jest jednak doskonale zabezpieczona przed korozją. Podsumowując, jest to seria dla świadomych fanów włoskiej motoryzacji, którzy liczą się z kosztami i potrafią regularnie dbać o serwis – w zamian otrzymują niepowtarzalny styl, komfort i prestiż oraz osiągi na poziomie aut sportowych.