ALFA ROMEO 164 FL 2.0 V6 TB 205KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Alfa Romeo 164 FL 2.0 V6 TB 205KM jest symbolem włoskiej inżynierii – pod maską znajduje się kompaktowy, turbodoładowany silnik V6 generujący 205KM, co jak na tamte lata było prawdziwą rewelacją dla limuzyny klasy wyższej. Układ napędowy imponuje elastycznością i potencjałem tuningowym, przy zachowaniu niskich kosztów eksploatacji w porównaniu do wersji wolnossących. Osiągi? Przyspieszenie do setki w niespełna 8 sekund, szeroki zakres dostępnego momentu obrotowego i wysokie prędkości maksymalne, które czynią z tego modelu pełnokrwiste GT idealne do dalekich tras. Kabina po liftingu oferuje poprawioną ergonomię i więcej wyposażenia, w tym bogatsze audio, skórzaną tapicerkę oraz zaawansowane układy wspomagania. Największymi wadami są: podatność na awarie turbosprężarki (wyjątkowo wrażliwej na nieodpowiedni serwis i kiepskiej jakości olej), wycieki oleju spod pokrywy zaworów i miski olejowej, typowe dla Busso awarie cewek i przewodów zapłonowych oraz kłopoty z elektroniką sterującą. Model wymaga regularnych wymian rozrządu i skrupulatnej obsługi układu chłodzenia, bo przegrzanie jednostki może prowadzić do kosztownych napraw głowicy i osprzętu turbiny. Wadą pozostaje dostępność części do silników V6 TB oraz dużą podatność na korozję nadkoli i progów. Jednak dźwięk, prowadzenie i styl tego modelu wciąż przyciągają kolekcjonerów i znawców marki.