ALFA ROMEO 164 FL 3.0 SUPER V6 24V 210KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Super V6 24V o mocy 210 KM to najbardziej uniwersalny i pożądany wariant silnikowy modelu 164 po liftingu. Sercem jest 24-zaworowa, wolnossąca odmiana słynnego Busso, która zaskakuje elastycznością i przyjemnością jazdy od najniższych do najwyższych obrotów. Dynamika tej wersji stale imponuje, a kulturę pracy, miękkość na wysokich obrotach i głęboki dźwięk doceni każdy fan włoszczyzny. Standardowy pakiet wyposażenia jest bardzo bogaty: obejmuje automatyczną klimatyzację, elektryczną regulację siedzeń, wysokiej klasy audio i mocno rozbudowaną elektronikę komfortu. Największe zalety tego silnika to różnorodność części zamiennych, niezła dostępność specjalistów znających technikę Busso i duża odporność na przebiegi. Przy odrobinie dbałości i regularnych wymianach rozrządu auto praktycznie nie ma poważnych usterek mechanicznych. Wady? Wysokie spalanie w mieście (minimum 14 l/100 km), klasyczne wycieki oleju spod pokrywy zaworowej i miski, podatność na zaniedbania serwisowe (panewki, wariator, uszczelki) oraz potrzebę stałego monitorowania poziomu oleju i chłodziwa. Elektronika, szczególnie w wersjach z fabrycznym alarmem, potrafi płatać figle, a z wiekiem pojawiają się luzy w przekładni kierowniczej oraz przekaźniki centralnego zamka. Zawieszenie tej wersji jest dość zwarte, zapewnia dobre prowadzenie, choć koszty wymiany wahaczy i amortyzatorów są obecnie wysokie. Podsumowując: Super V6 24V daje jedyną w swoim rodzaju frajdę z jazdy, a dla miłośników youngtimerów jest gwarancją niepowtarzalnych motoryzacyjnych doznań oraz wartości rosnącej z roku na rok.