Alfa Romeo 166 2.0 16V Twin Spark 155KM to propozycja dla miłośników wyrazistej włoskiej motoryzacji, którzy cenią dynamiczną jazdę oraz nietuzinkową linię nadwozia. Jednostka o mocy 155KM wyposażona jest w podwójny zapłon, co przekłada się na lepsze spalanie i bardziej liniową charakterystykę oddawania mocy. Motor ten uchodzi za elastyczny i zapewniający przyjemność prowadzenia zarówno w mieście, jak i na trasach szybkiego ruchu. Wnętrze auta wyróżnia się komfortem, bogatym wyposażeniem – często spotykane są skórzane fotele, automatyczna klimatyzacja czy wysokiej klasy systemy audio. Plusem jest także atrakcyjny design wnętrza i nadwozia, który mimo upływu lat nie traci na atrakcyjności. W codziennej eksploatacji silnik Twin Spark może jednak zaskakiwać dużą ilością drobnych usterek. Największą bolączką są awarie wariatora zmiennych faz rozrządu – objawiają się one charakterystycznym „klekszotem” po uruchomieniu silnika na zimno. Zalecana jest wymiana wariatora co 60 tysięcy kilometrów wraz z paskiem rozrządu. Typowym problemem są również zatarcia wałków rozrządu i wycieki oleju, zwłaszcza w autach zaniedbanych serwisowo. Wysokie zużycie oleju to norma, a jego niedobór szybko prowadzi do awarii panewek. Elektronika także potrafi płatać figle – problemy z kontrolkami, centralnym zamkiem czy klimatyzacją nie należą do rzadkości. Zawieszenie jest precyzyjne w prowadzeniu, lecz wymaga regularnych napraw – wytrzymuje około 60 tys. km. Plusem pozostaje dobra widoczność, skuteczna wentylacja oraz wyciszenie kabiny. Wady stanowią trudności w zdobyciu tanich części do niektórych specyficznych elementów silnikowych, a także wysokie koszty serwisu u specjalistów znających konstrukcję Twin Sparka. Jednakże, zadbany egzemplarz potrafi nagrodzić kierowcę dynamiczną i przyjemną jazdą, oryginalnym stylem oraz ponadczasowym charakterem.