Alfa Romeo 166 2.4 JTD w wersji 140KM to rozwinięcie pierwszej generacji silnika diesla z rodziny JTD i, podobnie jak jej słabszy odpowiednik, wykazuje się wysoką kulturą pracy oraz korzystną elastycznością na trasie. Atutem tej jednostki, poza przyzwoitym spalaniem (średnio ok. 7-8 l/100km), jest duży zapas momentu obrotowego i bezproblemowe przyspieszanie nawet przy niższych prędkościach obrotowych. Auto bardzo dobrze znosi wielokilometrowe trasy, a szeroki zakres praktycznych obrotów pozwala swobodnie podróżować załadunkiem z rodziną i bagażem. Silnik wymaga wymiany paska rozrządu nie rzadziej niż co 100 tys. km, a regularnej kontroli trzeba poddawać układ dolotowy i EGR, które bywają źródłem awarii. Często wymieniane minusy to awarie czujnika położenia wału, problemy z pompą wysokiego ciśnienia, drobne awarie osprzętu silnika oraz wycieki oleju. Mankamentem może być kosztowna regeneracja turbo lub kolektora dolotowego. Komfort jazdy jest wzorowy, wnętrze bogate w dodatki umilające podróż, lecz zawieszenie wymaga kosztownej wymiany co 60-70 tys. km. Trwałość silnika oceniana jest bardzo pozytywnie, a zadbanego diesla 2.4 JTD 140KM można polecić osobom poszukującym długodystansowego cruisera do tras i codziennych dojazdów.