Alfa Romeo 166 2.5 V6 188KM to samochód klasy wyższej, którego największą zaletą jest znakomicie dopracowany silnik V6 konstrukcji Busso, uważany za jedną z najlepszych sześciocylindrówek wszech czasów. Model ten zachwyca wyważeniem, prowadzeniem oraz poziomem komfortu nieosiągalnym dla większości konkurencji z końca lat 90. Jednostka V6 gwarantuje płynność i dynamikę nie tylko przy przyspieszaniu, ale i na autostradzie czy w codziennym ruchu miejskim. We wnętrzu Alfa Romeo 166 oferuje wysoki standard: skórzane fotele, pełna elektryka, wysokiej jakości nagłośnienie, dwustrefowa klimatyzacja. Największą zaletą tej wersji jest połączenie ponadczasowego designu z wysoką kulturą pracy silnika i komfortem podróżowania po nierównych drogach. Serwis wymaga pilnowania terminowej wymiany rozrządu, oleju i wariatora zmiennych faz rozrządu. Typowe wady to awarie cewek i czujników, wycieki oleju, najbardziej uciążliwe w okolicach głowic i zaworów. Podatność na uszkodzenia układu chłodzenia i elektroniki, zwłaszcza klimatyzacji i sterowania komfortem, pogłębiają złożoność eksploatacji tego auta. Wersja 2.5 V6 uchodzi za mniej problematyczną niż mocniejsze silniki z serii, oferując przyzwoite zużycie paliwa jak na V6 (miasto 13-15 l/100 km, trasa ok. 10 l/100 km). Wadą modelu są także koszty wymian zawieszenia, które przy większych przebiegach wymagają kompleksowej regeneracji. Części mechaniczne do silnika pozostają dostępne, ale wnętrze – zwłaszcza elektronika, panel klimatyzacji czy napędy szyb – bywają kosztowne w naprawie. Mimo typowych dla wieku słabości jest to dziś jeden z najbardziej atrakcyjnych youngtimerów klasy wyższej, dający radość każdemu kierowcy szukającemu czegoś więcej niż tylko transportu.