ALFA ROMEO 166 2.5 V6 24V 190KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V 190KM to udoskonalona wersja modelu, nawiązująca do najlepszych tradycji włoskiej szkoły inżynierii. Nowocześniejszy, 24-zaworowy silnik Busso gwarantuje nie tylko wzrost mocy względem starszej konstrukcji, lecz także wyższą kulturę pracy i lepszą elastyczność. Przyspieszenie do setki trwa niespełna 8,5 sekundy, a prędkość maksymalna znacznie przekracza 220 km/h. Główne zalety wersji 24V to przyjemność prowadzenia, znakomity komfort na trasie i w mieście, wysoka niezawodność mechaniczna jednostki napędowej oraz prestiż wynikający z posiadania klasyka coraz bardziej cenionego przez kolekcjonerów. Silnik wymaga skrupulatnego serwisu: rozrząd należy wymieniać co 60-80 tys. km, a regularna kontrola poziomu oleju i chłodziwa jest kluczowa, by uniknąć typowych dla Alfy awarii – uszkodzeń panewek, wycieków z okolic głowic i uszczelek czy przegrzań. Dość częste są awarie elektroniki – przepływomierze, czujniki ABS, moduły komfortu. Większym problemem może okazać się regeneracja automatycznych skrzyń biegów i kosztowne naprawy wielowahaczowego zawieszenia, które w tym modelu gwarantuje fenomenalne prowadzenie, lecz jest wrażliwe na ubytki polskich dróg. Dzięki solidności, designowi i legendarnej jednostce Busso, 166 2.5 V6 24V jest dzisiaj wysoce pożądaną bazą dla kolekcjonerów, a odpowiednio zadbany egzemplarz zyskuje na wartości z każdym rokiem. Sama Alfa, mimo upływu lat, wciąż daje dokładnie to, czym czarowały najlepsze włoskie limuzyny – komfort, emocje i duszę.