ALFA ROMEO 166 FL 2.4 JTD 150KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Wersja FL 2.4 JTD 150KM to najrozsądniejszy wybór wśród diesli oferowanych w Alfie Romeo 166 po liftingu. Silnik pięciocylindrowy typu JTD, znany z wysokiej kultury pracy, oferuje przyzwoitą elastyczność i ponadprzeciętną dynamikę, zapewniając przy tym realne spalanie ok. 7-8 l/100 km. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, prowadzi się przewidywalnie i daje poczucie bezpieczeństwa. Wnętrze charakteryzuje się przestronnością, wysokim poziomem wyposażenia i wygodą na długich trasach. Najpoważniejsze bolączki silnika dotyczą układu dolotowego – częste są awarie klap kolektora ssącego oraz zaworu EGR, co wymaga kosztownych napraw lub wyprogramowania z ECU. Typowe są też sporadyczne awarie pompy wysokiego ciśnienia i wycieki z uszczelek oraz drobne awarie czujników silnika. Sam rozrząd powinien być wymieniany co 100 tys. km, przy czym zestaw paska, rolki i napinacza nie należy do tanich. Zawieszenie wielowahaczowe jest drogie w serwisowaniu, lecz dobrej jakości części gwarantują spokój na ok. 70 tys. km. Elektronika we wnętrzu, choć bardziej dopracowana w liftingu niż przed nim, czasem płata figle – zwłaszcza moduły komfortu czy nawigacja. Alfę 166 FL 2.4 JTD 150KM docenią kierowcy szukający kompromisu między osiągami, trwałością i komfortem klasy wyższej, godząc się na cykliczne naprawy typowe dla zaawansowanych technicznie diesli z tego okresu.