ALFA ROMEO 166 FL 3.0 V6 220KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Alfa Romeo 166 FL w wersji 3.0 V6 24V o mocy 220KM to flagowy wariant, który podtrzymuje legendę legendarnego silnika Busso – jednego z najlepiej brzmiących i najtrwalszych V6 w dziejach motoryzacji. Ta jednostka napędowa zapewnia wyjątkową dynamikę, elastyczność i ogromną rezerwę mocy nawet przy pełnym obciążeniu auta. Przyspieszenie do setki zajmuje mniej niż 8 sekund, a dźwięk silnika gwarantuje niepowtarzalne motoryzacyjne doznania. Motor V6 wymaga jednak szczególnej troski w zakresie serwisowania: wymiana rozrządu (zalecana co 60-80 tys. km), użycie wysokiej jakości oleju i regularna kontrola poziomu płynów to podstawy bezproblemowej eksploatacji. Wady tego wariantu to bardzo wysokie zużycie paliwa – jazda miejska potrafi przekroczyć 16-18 l/100 km, nawet spokojna eksploatacja wiąże się z tankowaniem co 400 km. Typowe są wycieki oleju z głowicy czy miski olejowej oraz drobne usterki elektroniki silnika i automatycznej skrzyni biegów. Zawieszenie wymaga regeneracji po około 70 tys. km, regeneracja sprzęgła i koszty części są dość wysokie, a znalezienie kompetentnego mechanika potrafi być wyzwaniem. Komfort podróży oraz bogate wyposażenie (skóry, audio, klimatyzacja, pełna elektryka) plasują 166 FL V6 w gronie najbardziej luksusowych modeli segmentu E początku XXI wieku. Zdecydowanie propozycja dla pasjonatów marki, świadomych unikalnych cech Busso i gotowych na wyższe wydatki utrzymania tej rzadkiej dziś limuzyny.