ALFA ROMEO BRERA 2.0 16V JTDM 170KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Alfa Romeo Brera 2.0 16V JTDM 170KM to jedna z najbardziej wyczekiwanych przez fanów marki wersji wysokoprężnych, która stanowi idealne połączenie stylu, osiągów i codziennej użyteczności. Model wyposażony w czterocylindrowy silnik turbo o mocy 170 KM oraz momencie 360 Nm zapewnia bardzo dobre przyspieszenie (0-100 km/h w mniej niż 9 sekund) oraz prędkość maksymalną ponad 215 km/h. Jednostka ta zbiera pochwały za dynamikę, pewność prowadzenia i zaskakująco niskie spalanie w trasie – nawet około 5,5 l/100 km. Brera w tej wersji jest niezwykle stabilna na zakrętach dzięki zaawansowanemu, wielowahaczowemu zawieszeniu, które zapewnia sportowe wrażenia z jazdy. Atutem jest duża odporność jednostki na wysokie przebiegi, przy zachowaniu harmonogramu serwisowania (olej 5W-30, wymiana co 35 tys. km lub 2 lata). Niestety, silnik nie jest wolny od wad – DPF wymaga regularnych, dłuższych tras i regeneracji, zużycie dwumasy i sprzęgła może pojawić się już przy 150 tys. km, a klapy wirowe kolektora dolotowego potrafią sprawiać problemy. W eksploatacji miejskiej użytkownicy skarżą się na szybkie zapychanie filtra cząstek stałych. Koszty części, zwłaszcza elementów napędu i zawieszenia, są stosunkowo wysokie, a sama naprawa bywa skomplikowana. Do wad zalicza się też ograniczony komfort podróży (sztywne zawieszenie, przednie fotele bliższe stylowi sportowemu niż limuzynowemu), ograniczoną widoczność i trudniejszy dostęp do części nietypowych dla rynku wtórnego. Wrażenia z prowadzenia samochodu wynagradzają jednak większość mankamentów – samochód prowadzi się pewnie, trzyma się drogi znakomicie i zapewnia typowy, włoski temperament, który zachęca do dynamicznej jazdy. Zadbana Brera 2.0 JTDM to trwały i oszczędny wybór dla osób szukających sportowego coupe, a nietuzinkowa sylwetka wciąż przyciąga spojrzenia.