Alfa Romeo Brera to jedno z najbardziej charakterystycznych coupe XXI wieku, które wciąż zachwyca nietuzinkową sylwetką i wyrazistym stylem. Model ten powstał na bazie napędu znanego z Alfy 159, ale wyróżnia się odważnie zarysowaną linią karoserii i emocjonalnym charakterem, tak typowym dla włoskiej marki. Brera oferowana była z szeroką gamą silników: od ekonomicznych diesli JTDm, przez dynamiczne jednostki benzynowe (w tym 1.75 TBi 200KM czy legendarny 3.2 V6 260KM). Największe zalety tego modelu to design – samochód przyciąga spojrzenia, a dzięki dobrej aerodynamice pozwala czerpać radość z jazdy zarówno w trasie, jak i na górskich drogach. Na uznanie zasługują także komfort jazdy, bogate wyposażenie, pewność prowadzenia i bardzo dobry kompromis między sportem a codziennością. Z wad należy wymienić sporą masę własną, co szczególnie odbija się na dynamice słabszych silników oraz na spalaniu. Do często występujących usterek Brery należą: awarie elektroniki (czujniki, poduszki powietrzne), wycieki z układu kierowniczego, szybkie zużycie elementów zawieszenia (wahacze, amortyzatory, łożyska) oraz nagar w jednostkach 1.75 TBI i awarie rozrządu w silniku 2.2 benzyna. W dieslach pojawia się problem z doładowaniem, klapami w kolektorze i typowe dla tej konstrukcji dwumasy. Wnętrze pojazdu jest przytulne, ale widoczność do tyłu mocno ograniczona. Brera to samochód dla osób, które wybierają styl ponad rozsądek i szukają coupe, które daje unikatowe wrażenia z jazdy – nawet kosztem wyższych kosztów obsługi i pewnych kompromisów praktycznych.