Alfa Romeo Giulia 2.0 16V Turbo MultiAir 200KM pojawiła się w 2016 roku jako jeden z najważniejszych modeli, który miał konkurować z największymi w segmencie premium. Jednostka benzynowa została stworzona jako nowoczesny, aluminiowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, turbodoładowaniem oraz zaawansowanym systemem elektrohydraulicznym sterowania zaworami MultiAir III generacji. Dzięki temu uzyskano wysoką kulturę pracy, świetną reakcję na gaz i dobre osiągi – sprint do setki trwa około 6,6 sekundy, a samochód prowadzi się lekko i dynamicznie. Giulia z tym motorem oferuje bardzo dobre wyciszenie i komfort jazdy, choć nie brak w niej typowego dla marki pazura – układ kierowniczy jest niezwykle precyzyjny, a zawieszenie świetnie radzi sobie w zakrętach. Do największych zalet silnika należą cicha praca, liniowe rozwijanie mocy oraz możliwość wyboru znakomitej skrzyni automatycznej ZF. Wady tej wersji to niestety wysokie zużycie paliwa – w mieście realne spalanie przekracza 10 litrów na 100 km, a dynamiczna jazda oznacza regularne wizyty na stacji benzynowej. Benzynowa Giulia bywa również podatna na typowo włoskie przypadłości elektroniki: sporadyczne błędy czujników, komunikaty na desce rozdzielczej i okazjonalne awarie wskaźników. Użytkownicy zgłaszają też pojedyncze przypadki awarii modułu MultiAir przy przebiegach powyżej 70 tys. km, co wiąże się z kosztowną naprawą. Samochód z tym silnikiem nie jest polecany do montażu gazu LPG, a wysoka zaawansowana technologia wymaga regularnych przeglądów i korzystania z dobrych jakościowo płynów eksploatacyjnych. Giulia 2.0 Turbo 200KM to auto dla tych, którzy cenią styl, dynamikę i komfort po włosku, godząc się na wyższe koszty paliwa i bardziej wymagającą obsługę serwisową.
Strona główna Dane techniczne ALFA ROMEO GIULIA 2.0 16V TURBO MULTIAIR 200KM – OPINIE, WADY, AWARIE...