Najmocniejszy benzynowy wariant Giulii – 2.0 Turbo MultiAir 280KM – to kwintesencja sportowego charakteru tej włoskiej limuzyny. Ten wariant wyróżnia się imponującą dynamiką: 0-100 km/h już w 5,2 sekundy (w wersji Q4 z napędem na cztery koła), a maksymalny moment obrotowy 400 Nm zapewnia znakomitą elastyczność w każdej sytuacji. Silnik wykonano z aluminium, wyposażono w najnowszy system MultiAir, bezpośredni wtrysk paliwa i bardzo wydajną turbosprężarkę, co owocuje fantastyczną reakcją na gaz i świetnym rozkładem mocy w całym zakresie obrotów. Wielkie emocje zapewnia także zawieszenie oraz wrażenia z prowadzenia – Giulia 280KM jest bardzo lekka, zwinna i doskonale trzyma się drogi, szczególnie w ustawieniach sportowych systemu DNA. Użytkownicy chwalą tę jednostkę za wysoką trwałość, bardzo dobre osiągi i ciche, spokojne poruszanie się na co dzień. Do minusów należy zaliczyć wysokie spalanie – w normalnej jeździe dość trudno zejść poniżej 10 l/100 km, a dynamicznie prowadzony samochód potrafi przekroczyć nawet 14 l/100 km. Pojawiają się też sporadyczne sygnały o usterek systemu MultiAir, które mogą wystąpić przy wyższych przebiegach. Warto dbać o jakość serwisu i regularnie wymieniać olej, gdyż silnik jest bardzo czuły na zaniedbania eksploatacyjne. Choć awaryjność nie jest wielka, ewentualna naprawa przetworników, turbosprężarki czy głowicy MultiAir potrafi być bardzo kosztowna. Giulia 280KM doskonale sprawdza się zarówno jako komfortowa limuzyna, jak i rasowe auto sportowe, ale wymaga cierpliwego i świadomego użytkownika, który pogodzi się z wyższymi kosztami serwisu i spalania.
Strona główna Dane techniczne ALFA ROMEO GIULIA 2.0 16V TURBO MULTIAIR 280KM – OPINIE, WADY, AWARIE...