Alfa Romeo Giulia 2.2 MultiJet 16V 150KM stanowi złoty środek w gamie diesli – silnik oferuje bardzo dobre osiągi dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu (440 Nm), sprawnej turbosprężarce i solidnej współpracy z 6-biegowym manualem lub 8-biegowym automatem ZF. Model zbiera bardzo dobre opinie za niskie spalanie (nawet 5,5-6,5 l/100 km), wysoką kulturę pracy i elastyczność, która sprawia, że Giulia świetnie radzi sobie w trasie i mieście. Osiągi (0-100 km/h w ok. 8,2 sekundy) są wystarczające nawet dla bardziej dynamicznych kierowców. Największymi atutami silnika są niska awaryjność i odporność na duże przebiegi (ponad 300 tys. km przy regularnym serwisie). Z wad należy wymienić sporadyczne wycieki oleju z uszczelek, przypadki awarii EGR i kosztowne naprawy filtra DPF w razie jazdy głównie miejskiej. Zdarzają się także usterki związane z elektroniką pokładową oraz pojedyncze przypadki uszkodzeń układu wtryskowego. Wersja ta najlepiej sprawdza się przy częstych trasach i dłuższych przebiegach; szczególna uwaga należy się jakości serwisu i wymianom oleju co 15-20 tys. km. Komfort jazdy i prowadzenie wciąż wybijają Giulii ponad konkurencję w tym segmencie.