ALFA ROMEO GIULIA 2.2 MULTIJET 16V 180KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Najmocniejszy powszechnie dostępny diesel w gamie – 2.2 MultiJet 16V 180KM – wyróżnia się osiągami godnymi klasycznej włoskiej limuzyny. Świetna elastyczność, doskonałe przyspieszenie (7,1 s do setki), bardzo niskie spalanie (średnio 6,0-6,5 l/100 km w cyklu mieszanym) i wysoka trwałość to jego największe zalety. Zastosowanie nowoczesnego osprzętu, wysokociśnieniowego wtrysku i zintegrowanej turbosprężarki zapewnia nie tylko dynamikę, ale też wysoką kulturę pracy i relatywnie cichą jazdę. W opinii użytkowników wersja 180KM jest najczęściej wybierana do długodystansowych podróży i przez przedstawicieli firm. Wady tej jednostki są typowe dla nowoczesnych diesli: wysokie koszty wymiany osprzętu w razie awarii (szczególnie turbo, DPF, EGR), sporadyczne problemy z elektroniką (czujniki, komunikaty błędu na komputerze) oraz szybkie zużycie sprzęgła i dwumasy przy intensywnej eksploatacji. Konieczna jest regularna wymiana oleju i profilaktyka układu dolotowego. Sporadyczne opinie użytkowników dotyczą słabszego wygłuszenia kabiny przy wyższych prędkościach w porównaniu do niemieckich rywali. Ogólny poziom wykonania i dynamika jazdy plasują Giulii bardzo wysoko w segmencie premium, a prawidłowo serwisowany egzemplarz gwarantuje bezproblemową eksploatację przez wiele lat.