Alfa Romeo Giulia 2.2 Multijet 16V AT8 160KM to elegancki sportowy sedan, który oferuje połączenie włoskiego stylu, komfortu jazdy i oszczędności typowej dla współczesnych diesli. Model ten napędza czterocylindrowy silnik o pojemności 2143 cm³, rozwijający 160 KM i 450 Nm momentu obrotowego, a całość współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią ZF gwarantującą płynne przełożenia i szybkie reakcje na polecenia kierowcy. Giulia to nie tylko atrakcyjna linia nadwozia (dynamiczny profil, charakterystyczny grill i niskie osadzenie), ale też spora dawka wygody na co dzień. We wnętrzu dominują wysokiej jakości materiały, ergonomiczne, sportowe fotele i intuicyjne multimedia. Jazda tym samochodem zachwyca lekkością prowadzenia – układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny, a zawieszenie zestrojone na kompromis między sztywnością a komfortem. Silnik 2.2 Multijet 160KM idealnie sprawdza się w trasie dzięki wysokiej elastyczności i niskim obrotom nawet przy dużych prędkościach. W realnych warunkach spalanie oscyluje w granicach 5,5-7,0 l/100km, co stanowi mocny punkt modelu. Auto przyspiesza do 100 km/h w ok. 8,3 s i osiąga 220 km/h prędkości maksymalnej, co zaspokoi większość użytkowników. Wady? Diesel ten potrafi być głośniejszy niż jednostki BMW czy Mercedesa, a przy wyższych przebiegach mogą pojawić się wibracje lub drobne dźwięki z układu napędowego, szczególnie jeśli olej był rzadko wymieniany. Po stronie typowych usterek pojawiają się sporadycznie awarie czujników (DPF, EGR), zużycie sprzęgła dwumasy oraz kłopoty z elektroniką pokładową (multimedia, nawigacja). Brak miękkiego wygłuszenia tyłu oznacza, że na autostradzie do wnętrza dociera trochę więcej hałasu. Mimo drobnych niedoskonałości Giulia 2.2 Multijet jest jednym z najciekawszych wyborów do codziennej eksploatacji dla tych, którzy pragną nie tylko oszczędności, ale i włoskiego temperamentu.
Strona główna Dane techniczne ALFA ROMEO GIULIA 2.2 MULTIJET 16V AT8 160KM – OPINIE, WADY, AWARIE...