Wersja 2.2 Multijet 16V AT8 190KM to kwintesencja włoskiej inżynierii pod względem kompromisu mocy, ekonomii i komfortu w segmencie premium. Silnik zachwyca wysokim momentem (450Nm) i dynamiką – sprint do “setki” trwa ok. 7,1 s, a prędkość maksymalna wynosi aż 230 km/h. Znakomita skrzynia biegów ZF, stosowana także w BMW, oferuje wyjątkowo płynne zmiany przełożeń, idealnie dobrane zarówno w trybie komfortowym, jak i dynamicznym. Giulia prowadzi się jak po szynach, dzięki perfekcyjnemu balansowi masy, wyczuciu kierownicy i świetnemu zawieszeniu. Auto jest wyjątkowo oszczędne – spalanie w trasie często schodzi poniżej 5 l/100 km, przy mieszanej jeździe nie przekracza 6,5 litrów. Wnętrze, choć minimalistyczne, robi bardzo dobre wrażenie: wysokiej jakości materiały, obszerny bagażnik i ergonomiczne fotele. Negatywy dotyczą przede wszystkim specyfiki diesla – choć jest trwały, nie każdy polubi jego dźwięk: przy wysokich obrotach silnik może być szorstki i głośniejszy, a akustyka kabiny podczas dynamicznej jazdy odbiega nieco od niemieckiej konkurencji. Częste krótkie trasy mogą prowadzić do problemów z filtrem DPF. Jednym z częściej raportowanych mankamentów jest zużycie dwumasy (powyżej 150 tys. km) oraz pojawianie się drobnych nieszczelności w układzie EGR czy osprzęcie silnika. Nieliczne egzemplarze miały problemy z elektroniką (multimedia, czujniki parkowania). Podsumowując, to znakomite auto na długie trasy, które umożliwia dynamiczną jazdę przy naprawdę rozsądnym zużyciu paliwa, zachowując klasę i oryginalność.Wyposażenie, trwałość i prowadzenie – to największe zalety tej wersji.
Strona główna Dane techniczne ALFA ROMEO GIULIA 2.2 MULTIJET 16V AT8 190KM – OPINIE, WADY, AWARIE...