ALFA ROMEO GIULIETTA 1.4 TB MULTIAIR 170KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170KM to najbardziej dynamiczny wariant benzynowy przed topowymi QV, wyposażony w nowoczesny, czterocylindrowy silnik 1.4 MultiAir Turbo. Jednostka osiąga 170 KM i 250 Nm (w trybie Dynamic), zapewniając zaledwie 7,8 sekundy do 100 km/h i prędkość maksymalną ponad 215 km/h. MultiAir to innowacyjna technologia sterowania zaworami, poprawiająca elastyczność i przyspieszenie przy zachowaniu realnego zużycia paliwa na poziomie 7,5-8,0 l/100 km. Plusem tej wersji jest znakomite prowadzenie, ostre reakcje na gaz, precyzyjna praca kierownicy i dobra stabilność w zakrętach – wszystko podkreślone sportowym charakterem układu DNA i seksowną sylwetką. Automat TCT cechuje się szybką, płynną zmianą biegów; wersje manualne są równie przyjemne w prowadzeniu. Typowe mankamenty to awarie układu MultiAir (elektrozawory, sterownik), zużycie łańcucha rozrządu po wysokich przebiegach, wycieki oleju spod dekla oraz sporadycznie awarie turbosprężarki. Przy zaniedbaniach serwisowych mogą pojawić się także problemy z sondą lambda i EGR. Zawieszenie jest sztywne, ale daje znakomite czucie drogi, komfort jazdy jest akceptowalny. Auto wymaga wysokiej jakości benzyny i regularnych przeglądów. To świetny wybór dla aktywnych kierowców ceniących dynamiczną jazdę oraz sportowy styl.