Giulietta 1.6 JTDM 105KM to najoszczędniejszy silnik w gamie, stworzony z myślą o codziennej eksploatacji i dalekich trasach. Czterocylindrowy diesel common rail rozwija 105 KM i 320 Nm momentu, co pozwala sprawnie przemieszczać się zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi ok. 11,3 sekundy, prędkość maksymalna to 185 km/h. Zużycie paliwa to największy atut – bez trudu można osiągnąć wyniki 5-5,5 l/100 km w trasie i poniżej 7 l/100 km w warunkach miejskich. Atuty tej odmiany to bardzo dobra trwałość jednostki, prosta konstrukcja, cichy i równomierny napęd oraz niskie koszty serwisowania. Zawieszenie dobrze absorbuje nierówności, układ kierowniczy pozostaje precyzyjny jak na klasę kompakt premium. Komfort kabiny podnoszą solidne fotele i porządna akustyka; miejsca z tyłu jest mniej, lecz bagażnik jest pakowny. Wady Giulietty 1.6 JTDM to możliwe awarie DPF i EGR przy intensywnej jeździe miejskiej, sporadyczne wycieki oleju z wtryskiwaczy, problemy z turbosprężarką po przebiegach powyżej 200 tys. km oraz zużycie dwumasy. Elektronika pokładowa jest poprawna, choć zdarzają się drobne incydenty z multimediami i sterowaniem szyb, a drobne wykończenie kabiny może po latach trzeszczeć. To auto dla spokojniejszych kierowców pokonujących długie dystanse, szukających oszczędności i stylu w jednym nadwoziu.