ALFA ROMEO GIULIETTA 2.0 JTDM 150KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Giulietta z silnikiem 2.0 JTDM 150KM to ulepszona wersja diesla oferująca jeszcze lepsze osiągi i elastyczność przy równie niskim spalaniu co odmiana 140KM. Przyspieszenie do setki w ok. 8,5 sek., moment obrotowy 380 Nm oraz bardzo dobra współpraca z 6-biegową skrzynią pozwalają komfortowo podróżować nie tylko w trasie, ale i podczas dynamicznej jazdy w mieście. Największymi zaletami są wysoka trwałość silnika, niska awaryjność, bardzo dobra jakość tapicerki i materiałów wykończeniowych oraz przestronne wnętrze. Diesla cechuje oszczędność paliwa na poziomie 5,5-6,5 l/100 km. Wśród wad użytkownicy najczęściej wskazują typowe mankamenty diesli z tego rocznika: awarie EGR, okresowe kłopoty z DPF (zapchanie się filtra głównie przy jeździe miejskiej), sporadyczne wycieki oleju przy dużych przebiegach oraz konieczność regeneracji turbosprężarki po 200 tys. km. Zawieszenie jest wygodne, trwałe i dobrze znosi długie trasy, ale przy przebiegach ponad 150 tys. km wymaga wymiany łączników lub amortyzatorów. Odpowiednio obsługiwany silnik nie sprawia większych kłopotów, a auto zyskuje na drugorzędnym rynku z racji trwałości, komfortu i oszczędności. To jeden z najlepszych wyborów wśród używanych Giuliett do codziennych, intensywnych przebiegów.