Najmocniejsza dieselowa Giulietta – 2.0 JTDM 170KM – to propozycja dla kierowców oczekujących dynamiki bliskiej odmianom benzynowym QV, przy zachowaniu niższych kosztów spalania. Moc 170 KM i 350 Nm momentu sprawia, że auto przyspiesza do setki w 7,8 sekundy i daje dużą satysfakcję z jazdy przy zachowaniu średniego zużycia paliwa na poziomie 6,0-6,5 l/100 km. Atuty tego modelu to bardzo dobra wytrzymałość turbiny, szeroki zakres elastyczności oraz sprawdzona skrzynia TCT (w wersjach automatycznych). Komfort jazdy i wyposażenia jest na wysokim poziomie – auto wyposażono w system DNA, bogate nagłośnienie, skórzaną tapicerkę oraz zaawansowane systemy wsparcia. Jednakże wersje 170KM nie są wolne od typowych bolączek silników diesla: zapychający się DPF w egzemplarzach eksploatowanych miejskich, awarie EGR, sporadyczne przypadki zużycia wałków rozrządu i potrzeba kosztownej regeneracji sprzęgła dwumasowego po 170-200 tys. km. Regularnego serwisu wymaga rozrząd – każde zaniedbanie może skutkować drogimi naprawami. Elektronika i automatyczna skrzynia mogą czasem generować komunikaty błędów. Największy problem tej wersji to konieczność pilnowania interwałów przeglądów i jakości używanego paliwa, co przekłada się na bezawaryjną eksploatację oraz długowieczność auta. To propozycja dla osób szukających wydajnego, dynamicznego diesla, który nadaje się do jazdy rodzinnej, flotowej, jak i do aktywnych tras.