ALFA ROMEO GIULIETTA FL 2.0 JTDM 16V 150KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Giulietta FL 2.0 JTDM 16V 150KM po modernizacji przyciąga uwagę tych kierowców, którzy wymagają czegoś więcej niż bazowy diesel – to kompromis między dynamiką a ekonomią, ubrany w atrakcyjne włoskie nadwozie. Silnik 2.0 JTDM o mocy 150 KM rozwija 380 Nm momentu, daje znakomite przyspieszenie (8,8 s do setki), duży zakres elastyczności i pozwala bez problemu utrzymać wysokie prędkości na autostradzie. Model ten wyposażony został w szereg nowoczesnych rozwiązań, poprawiających trwałość i komfort: lepsza izolacja akustyczna, zmodernizowane multimedia, a także wydajniejsze LED-owe oświetlenie. Konstrukcja diesla gwarantuje umiarkowane spalanie (około 5,6-6,2 l/100km) i odporność mechaniczną, jeśli nie zapomina się o serwisie. Wady zaczynają się przy zaniedbaniach: zużywają się łańcuchy rozrządu po 180-220 tys. km, przy dużych przebiegach wymagane są kosztowne naprawy sprzęgła dwumasy, a także regularna regeneracja wtryskiwaczy i turbo. Typowe są awarie DPF i EGR po intensywnej eksploatacji miejskiej. Elektronika pojazdu jest z reguły poprawna, ale zdarzają się pojedyncze przypadki kłopotów z czujnikami parkowania, centralnym zamkiem czy przyciskami szyb. Zawieszenie utrzymuje wyśmienity kompromis między komfortem a stabilnością, droga hamowania jest krótka, a prowadzenie pewne nawet na kiepskich drogach. Wygodne fotele i obszerny bagażnik czynią ten model uniwersalnym wyborem rodzinno-flotowym. Koszty eksploatacji są akceptowalne na tle konkurencji premium, a szeroka dostępność części zamiennych sprawia, że Alfa Romeo Giulietta FL 2.0 JTDM 16V 150KM to dobry wybór dla osób dynamicznych, dbających jednak o systematyczną obsługę.