ALFA ROMEO GIULIETTA FL 2.0 JTDM 16V TCT 175KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Giulietta FL 2.0 JTDM 16V TCT 175KM to topowa, sportowa odmiana wśród diesli, która oferuje najwyższą dynamikę, wygodę automatu i urok włoskiego kompaktu po liftingu. Czterocylindrowy silnik wysokoprężny JTDM 175KM daje znakomite przyspieszenie (7,8 s do 100 km/h) i elastyczność dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu (350Nm), a najbardziej doceniana jest dwusprzęgłowa przekładnia TCT – działa szybko, zmienia biegi niemal niezauważalnie, umożliwia jazdę zarówno bardzo dynamiczną, jak i komfortową „na spokojnie”. Model po liftingu zyskał poprawione materiały w kabinie, wyższy poziom wygłuszenia i nowoczesne systemy wsparcia kierowcy, oferując m.in. lepszą nawigację i funkcje asystentów. Samochód bardzo pewnie trzyma się drogi, zawieszenie jest sztywne i nastawione na sport, prowadzenie jest przewidywalne nawet przy wysokich prędkościach, a układ hamulcowy ma wystarczający potencjał do poskromienia takiej mocy. Wadą tej wersji mogą być relatywnie wysokie koszty napraw – serwis skrzyni TCT po przebiegu 150-180 tys. km bywa nieunikniony (sprzęgła, mechatronika), a większa masa napędu oznacza podwyższone zużycie opon i zawieszenia. Diesel JTDM wymaga regularnych wymian oleju, dbałości o czystość wtryskiwaczy i turbo, a także unikania krótkich tras, które zapychają filtr cząstek stałych. Awaryjność DPF i EGR jest porównywalna z innymi dieslami, rzadziej pojawiają się kłopoty z elektroniką skrzyni czy czujnikami parkowania. Model dedykowany jest przede wszystkim osobom, które oczekują dynamicznego diesla z komfortem automatu, bogatym wyposażeniem i nietuzinkowym designem, a przy tym gotowe są zaakceptować koszty serwisu klasy premium. Giulietta FL 2.0 JTDM TCT 175KM to znakomity kompromis między funkcjonalnością, sportem a prestiżem.