ALFA ROMEO GT 1.9 JTD 16V 150KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Alfa Romeo GT z silnikiem 1.9 JTD 16V 150KM to jeden z najpopularniejszych wyborów wśród osób szukających kompromisu między stylowym coupe, sportowym prowadzeniem i niewysokimi kosztami eksploatacji. Jednostka wysokoprężna 1.9 JTD 16V zapewnia bardzo dobrą dynamikę – moc 150 KM w połączeniu z wysokim momentem obrotowym pozwala na płynną jazdę nie tylko po mieście, ale i w trasie. Spalanie to jeden z atutów – realne wyniki oscylują wokół 6 l/100 km, a dłuższe trasy pozwalają osiągnąć jeszcze niższe zużycie. Model wyróżnia się pewnym prowadzeniem, precyzyjnym zawieszeniem i komfortowym wnętrzem. Dobrze trzyma się drogi, a sylwetka auta nie traci na świeżości mimo upływu lat. Wersja ta często spotykana jest z bogatym wyposażeniem i zadbanym wnętrzem. Jednak typowe są też dla niej wady: awarie zaworu EGR, szybkie zapychanie DPF przy miejskim użytkowaniu, kłopoty z turbosprężarką i nieszczelności kolektora dolotowego przy dużych przebiegach. Zdarzają się także wycieki oleju z uszczelek, problemy z wtryskiwaczami i zużycie sprzęgła dwumasowego (regeneracja co około 200 tys. km). Zawieszenie tylne, choć daje pewność prowadzenia, wymaga kosztownych napraw po 150-200 tys. km. Elektronika wypada lepiej niż w wersjach benzynowych, jednak sporadyczne usterki czujników, systemów ABS czy ESP się zdarzają. Alfa GT 1.9 JTD 16V to świetny wybór dla osób oczekujących sportowego wyglądu, oszczędności i przyzwoitych osiągów – pod warunkiem regularnego serwisowania i krótkich tras, pozwalających utrzymać układ wydechowy w czystości.