Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150KM to klasyczne coupe, które urzeka swoim sportowym duchem i wyjątkową stylistyką nawiązującą do włoskiej tradycji markowych samochodów z lat 90. Sercem tego modelu jest silnik Twin Spark z charakterystycznym podwójnym zapłonem (dwie świece na cylinder), zapewniający dynamikę i niezłą elastyczność na trasie oraz niską kulturę pracy podczas sportowej jazdy. 150-konny motor rozwija swoje możliwości powyżej 4000 obr./min i zachęca do dynamicznej jazdy, lecz oferuje wystarczający moment nawet przy spokojnej eksploatacji. GTV prowadzi się pewnie dzięki sportowo zestrojonemu zawieszeniu, precyzyjnemu układowi kierowniczemu i sztywnej konstrukcji nadwozia. We wnętrzu dominuje sportowa atmosfera – kubełkowe fotele, krótka dźwignia zmiany biegów i zegary umieszczone na wprost kierowcy. Wśród największych plusów warto wyróżnić ponadczasowy design, znakomite właściwości jezdne na krętych drogach oraz dostępność części zamiennych i szeroką gamę możliwości personalizacji auta. Niestety, użytkownicy często sygnalizują typowe usterki Twin Sparka – największa bolączka to awarie wariatora zmiennych faz rozrządu, zużycie panewek, wycieki oleju i awarie cewek lub świec zapłonowych. Przekładnia pracuje precyzyjnie, ale po wysokich przebiegach pojawić się może hałas od strony skrzyni biegów. Wadą jest też podatność na rdzę – zwłaszcza na progach, nadkolach i pod tylną klapą. Elektronika w starszych egzemplarzach sprawia drobne problemy: centralny zamek, wskaźniki, klimatyzacja. Komfort podróżowania jest typowy dla sportowych coupe tej epoki – jest twardo, głośno, przestrzeni wyłącznie dla dwóch osób i relatywnie niski poziom wygłuszenia kabiny, co potęguje sportowe doznania, ale zmniejsza codzienną praktyczność auta. Dobrze serwisowany egzemplarz potrafi służyć długo bez poważniejszych awarii, lecz konieczna jest regularna wymiana rozrządu, świec i oleju. Model GTV 2.0 16V Twin Spark zyskuje dziś status pożądanego youngtimera, wyróżniając się nietuzinkową sylwetką i prawdziwą radością z jazdy.